I přesto, že je dle Finanční správy ČR portál MOJE daně zcela funkční a neeviduje výpadky, obracejí se na ni uživatelé s dotazy, které se týkají možných komplikací.
Podle uživatelů nastávají případy, kdy se portál MOJE daně jeví jako nedostupný nebo přestane v průběhu používání korektně odpovídat.
Problém může způsobovat antivirová ochrana
Aktuálním problémem může být přístup k portálu z některých zařízení, která mají nainstalovaný bezpečnostní balíček Avast nebo AVG. Korektnímu přístupu brání nejčastěji komponenta AVG Internet Security „Štít před falešnými stránkami“.
Uvědomujeme si, že ochrana našich zařízení před kybernetickými útoky je v dnešní době nezbytná a použití ochranných softwarů je nutností. Navzdory intenzivním pokusům o řešení problému s balíčkem Avast/AVG jak ze strany uživatelů (https://support.avg.com/answers?id=9065p0000001BxsAAE), tak i ze strany finanční správy, nenabídla společnost Avast (majitel AVG) řešení,
vysvětluje Finanční správa ČR.
Jak postupovat, pokud se objeví problémy s portálem MOJE daně?
Finanční správa doporučuje následující kroky:
- Aktualizaci bezpečnostního balíčku (antivirového programu) Avast/AVG – ujistěte se, že používáte nejnovější verzi bezpečnostního balíčku (antivirového programu).
- Přidání portálu mezi důvěryhodné stránky – doporučujeme přidat portál MOJE daně (mojedane.cz) mezi důvěryhodné stránky v nastavení bezpečnostního balíčku (antivirového programu) Avast/AVG.
- Restartování prohlížeče a smazání mezipaměti (cache) – zkuste restartovat prohlížeč a vymazat mezipaměť (cache).
- Nepomohou-li předcházející kroky, pro možnost využití služby portálu MOJE daně zvažte dočasné vypnutí štítu nebo využití jiného bezpečnostního balíčku.
- Pokud problémy přetrvávají, neváhejte se obrátit na naši technickou podporu pro další asistenci.