Ověřte si, zda neposíláte podání do datové schránky zrušeného finančního úřadu

Sdílet

23.12.25 5*/muž, podnikatel, počítač, zamyšlení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Finanční správa ČR v polovině letošního roku zrušila 77 územních pracovišť finančních úřadů. Po přechodnou dobu bylo možné s nimi komunikovat elektronicky. Nyní se ID jejich datových schránek ruší. 

Znepřístupnění datových schránek 77 územních pracovišť nastane ve středu 15. listopadu 2023

Končí tak přechodné období, kdy nástupnické úřady dočasně zajišťovaly provoz datových schránek uzavřených pracovišť a zpracovávaly daňová přiznání a další podání, která do nich poplatníci omylem doručili.

Posíláte podání do datovky zrušeného finančního úřadu? Jsou tak vůbec platná? Přečtěte si také:

Posíláte podání do datovky zrušeného finančního úřadu? Jsou tak vůbec platná?

Od poloviny listopadu nebude možné ID těchto datových schránek vyhledat ani do nich doručit datové zprávy. Podnikatelé by si měli ověřit, zda komunikují se svým finančním úřadem prostřednictvím správné datové schránky. 

Ze statistik víme, že nemalá část poplatníků stále posílá svá podání na staré adresy. Na webu finanční správy je u každého ze zrušených územních pracovišť uvedeno, které pracoviště převzalo jeho agendu, včetně nového ID datové schránky, vysvětluje generální ředitelka Finanční správy ČR Simona HornochováFirmy by si měly přenastavit své mzdové a účetní systémy, ve kterých mohou mít automaticky přednastavené ID datových schránek zrušených pracovišť.

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o aktuální dění a dopady novinek na podnikatele. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).