Akce Suchej únor spočívá v tom nepít celý měsíc únor alkohol. Cílem je, aby se lidé zamysleli nad tím, jak moc je alkohol ovlivňuje.
Jak píšou Finance.cz, Suchej únor se tak může stát prvním odrazovým můstkem pro ty, kteří chtějí zvítězit v boji s touto neřestí.
Několika obchodních řetězců jsme se zeptali, zda se u spotřebitelů projevuje během Suchého února nižší zájem o alkohol. Ani jeden z řetězců však neoznačil únor za měsíc, kdy by poptávka po alkoholu byla nějak výrazně nižší než jiné měsíce, což potvrdila i Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí obchodního řetězce Lidl. V našich prodejnách neevidujeme vliv této akce na poptávku po alkoholických nápojích. Nealkoholické nápoje zařazujeme pravidelně do akčních nabídek, únor tedy není výjimkou.
V podobném duchu se rovněž vyjádřil i řetězec Penny. Z našich dat přímo nevyplývá, že by Suchej únor měl zásadní dopad na prodeje alkoholu či nealka. Oproti svátečnímu období, kdy je alkohol díky Vánocům a Silvestru na vrcholu prodejů, v lednu dochází k jeho poklesu, únor je pak opět mírně silnější. Stejnou křivku pak pozorujeme u nealko nápojů, které se obecně nejvíce prodávají přes léto,
uvedla pro Finance.cz Martina Dvořáková, mediální zástupkyně Penny.
Stejnou otázku zodpověděl také online obchod s potravinami Rohlík.cz, jehož služby mohou zákazníci využít již téměř na celém území ČR. Podle tiskové mluvčí sledují významný nárůst zájmu spotřebitelů o nealkoholické nápoje. Zájem o nealkoholická vína, sekty a piva zaznamenal v únoru minulého roku významný nárůst a podobný trend očekáváme i letos. V porovnání s předchozími měsíci byl zájem o nealkoholické nápoje v únoru dokonce dvojnásobný. Tento růst přičítáme nejen probíhající kampani, ale také naší dlouhodobé snaze sledovat aktuální trendy a neustále rozšiřovat sortiment na Rohlíku. Zájem o alkoholické nápoje však zůstává konstantní a výrazné výkyvy v souvislosti se ‚suchým únorem‘ u tohoto sortimentu nepozorujeme,
uvedla Denisa Morgensteinová.
Podobný trend u nealkoholických nápojů pozoruje i obchodní řetězec Albert. Poptávka po alkoholických nápojích během února je meziročně stabilní. Pozorujeme ale trend zvyšujících se prodejů nealkoholických nápojů, včetně sektů, piv, limonád nebo probiotických nápojů,
uvedl pro Finance.cz Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Zapojili jste se někdy do akce Suchej únor?
Do akce Suchej únor se rovněž zapojila i brněnská společnost Loklok, která se soustředí na výrobu fermentovaných nápojů, které považuje za alternativu alkoholu. Ačkoliv nárazový zájem o nealko společnost nevnímá, pozoruje větší zájem zákazníků o zdravější pití. Nárazový růst nevidíme, spíše kontinuálně rostoucí zájem o opravdu kvalitní nealko s přesahem do zdraví. Jednou z nosných myšlenek Lokloku je: když se rozhodnete nepít alkohol, ať je to pro vás jednoduché a baví vás to. A právě Suchej únor se zasloužil o to zjednodušení, nemusíte nic vysvětlovat a bránit svoji volbu, prostě řeknete ‚jedu suchej‘,
uvedl pro Finance.cz Michal Ďuriník, zakladatel společnosti Loklok. (Finance.cz)