V Česku vznikl projekt, který by měl pomoci pořadatelům letních koncertů a provozovatelům koupališť. Pomocí umělé inteligence nabídne podnikatelům omezit fronty na občerstvení na minimum. O objednávky se postará umělá inteligence.
Návštěvníci si na viditelném místě naskenují QR kód a za pomoci chatbota zadají objednávku. Jakmile bude objednávka připravena k vyzvednutí, chatbot upozorní zákazníka zprávou nebo e-mailem. Lidé tak nemusí čekat zdlouhavé fronty a provozovatelé nebudou mít ani zmatek v objednávkách.
Znají to asi všichni. Když je horké léto s teplotami vysoko nad třicet stupňů Celsia, vystát frontu je nadlidský výkon. V tomhle směru může pomoci jednoduchý AI systém s chatbotem,
tvrdí Vojtěch Komenda, zakladatel společnosti AI Excellence, které se v Česku věnuje implementaci nástrojů umělé inteligence pro zjednodušení procesů.
Výhodou pro provozovatele bude také to, že zákazníci si nebudou muset stahovat žádnou aplikaci: Každý si tak může objednat z deky nebo z první řady u pódia na konkrétní čas. Teprve ve chvíli, kdy je objednávka připravena, si svoji objednávku vyzvedne a díky tomu neztrácí čas. Mezitím se může bavit s přáteli, skočit do bazénu nebo si naplno užívat hudební vystoupení na festivalu,
doplňuje Komenda.
Finanční návratnost vyvolávacího systému, který pracuje s umělou inteligencí, se pohybuje přibližně v jednotkách měsíců. AI řešení umožní postavit systém na míru. Provozovatelé tak budou mít počáteční investici zpět za jedno léto, ne-li dříve a příjmy se zvýší v průměru o deset až dvacet procent.