Založil cestovní kancelář pro vyvolené: Co si movití klienti přejí nejčastěji?

Sdílet

Petr Udavský Autor: EliteVoyage

Petr s manželkou Markétou založili prémiovou cestovní kancelář zaměřenou na dovolené a zájezdy pro movitou klientelu. Mohou jim nabídnout exkluzivní benefity i zážitky.

Jak píše Euro.cz, vydat se alespoň jedinkrát v životě na opravdu pohádkovou dovolenou, tak jak nám ji dnes a denně servíruje miliardář Henri ze Sazky, kde nechybí ikonické šikmé palmy, bílý písek, azurové moře, jachta, luxusní hotel a všechno ostatní, je snem asi hodně z nás. A existují firmy, totiž cestovní kanceláře, které tento zážitek umějí zorganizovat. Jednou z nich je i společnost EliteVoyage zakladatele Petra Udavského, který se o tomto prémiovém způsobu cestování rozpovídal v rozhovoru pro Euro.cz.

Povězte mi, Petře, na úvod, kolik zájezdů/dovolených stihnete v EliteVoyage za rok zorganizovat?

Jedná se o vyšší stovky zájezdů. Obecně těch zakázek je víc, ale ne vždy se jedná o dovolenou v pravém slova smyslu. Máme totiž i spoustu klientů, kteří mají po světě nemovitosti a kterým my zajišťujeme například dopravu soukromým tryskáčem, vstupenky na nějakou akci v daném místě, logistiku a podobně. Nebo naopak tu jsou tací, kteří mají vlastní letadlo a jimž zařizujeme třeba jen ubytování v dané destinaci. Což také nepovažujeme za dovolenou. Ale pokud se bavíme o celkovém balíčku zahrnujícím ubytování, dopravu a služby, tak se jedná o vyšší stovky zájezdů ročně.

Co všechno jim můžete z cestovatelského hlediska nabídnout?

Nabízíme komplexní služby, tedy kromě toho, co jsem právě jmenoval, je to například i zrychlený průchod letištěm, vlastní průvodce v daném místě (pokud si to klient a druh dovolené žádá), vstupenky či nejrůznější aktivity a kulturní zážitky, kdy například náš tým zajede na místo předem a vše pro klienta pečlivě přichystá.
Co se jednotlivých destinací týče, jsme schopni lidi dostat na všech sedm světadílů, tedy včetně Antarktidy, kam naši klienti také jezdí – byť jich není tolik. Umíme je dostat k břehům Antarktidy na lodi, ale pokud by chtěli, tak i přímo opravdu až na Antarktidu jako takovou s možností přespání v relativně komfortním kempu.

Dobře, tak já se zeptám opačně. Existují země, kam je naopak schopni dostat nejste? Předpokládám, že s ohledem na bezpečnostní rizika takové určitě jsou…

Klientům rádi zařídíme dovolenou v podstatě kdekoliv. Ale ano, jsou místa, kam s ohledem na vlastní bezpečnost nejezdí. Zároveň tu pak jsou země, kde je takové cestování nepraktické třeba i z hlediska infrastruktury. Dobrým příkladem je Saúdská Arábie, která se pro účely turismu otevřela teprve nedávno (v roce 2019 – pozn. red.). No a protože to bylo teprve nedávno, tak místní infrastruktura zatím nedosahuje úrovně, na jakou jsme zvyklí z jiných států. I přesto tam každopádně už kvalitní hotely najdete, díky čemuž už i my máme klienty, kteří si destinaci oblíbili.

Povězte mi, jak vlastně vypadá váš typický klient?

Jedná se většinou o člověka mezi 35 až 70 lety, tedy v průměru padesátníka, přičemž obvykle je to majitel nějaké firmy, případně člen vyššího managementu. Zhruba 80 procent jsou Češi, 15 procent tvoří Slováci a zbytek je zahraniční klientela. Ta se k nám dostala buď na doporučení, nebo si nás našla na internetu.

Kolik klientů vaše cestovní kancelář v současnosti má?

Co se pravidelných klientů týče, jedná se o nižší stovky – nějakých 300 až 400 klientů. Jejich retence se pak pohybuje na 93procentní úrovni, přičemž odhadem jich pak meziročně přibývá asi 10 procent.

S jakými nejneobvyklejšími požadavky ze strany vašich klientů jste se za dobu svého fungování, tedy za těch šest let, setkal?

Musím říct, že za tu dobu jsem si už zvykl na ledasco, takže s trochou nadsázky už vlastně ani sám nedokážu říct, co je a co není výstřední. Každopádně měli jsme tu klienta, který pobýval v jednom luxusním brazilském hotelu, kde se mu zalíbil obraz na zdi pokoje. A tak nám zavolal, že by chtěl od toho malíře něco pořídit domů.

Začali jsme proto oslovovat galerie, jestli u nich náhodou něco takového nemají. Klient mezitím přejel do jiného města, přičemž než se ubytoval, tak už měl od nás na pokoji několik připravených obrazů, z nichž si mohl vybírat. I s takovouto situací se tedy u nás lze setkat. A my ji umíme vyřešit.

Jaký druh dopravy vaši klienti nejčastěji preferují? Létají soukromými letadly, nebo si vystačí s běžnými aerolinkami?

Jedná se povětšinou o aerolinky, přičemž jak i vyplývá z našeho průzkumu Luxury Travel Report za rok 2024, jejich význam se v poslední době navyšuje ruku v ruce s tím, jak přibývá destinací, do nichž tito dopravci létají. Zároveň platí, že lety soukromými tryskáči v uplynulých letech poměrně zdražily, takže to našim klientům mnohdy už nedává smysl.

V jakých cenových relacích se vámi zprostředkované dovolené pohybují?

Když to hodně zprůměrujeme, tak jsme na nějakých 600 až 700 tisících korun pro dvě osoby na týden. Ale samozřejmě to neznamená, že tolik stojí každá dovolená. Nezřídka kdy se vejdeme třeba i do 200 tisíc – hodně záleží na tom, jaké ubytování klienti vyžadují, jestli letí byznys třídou, nebo standardní ekonomickou a tak podobně.

V případě ubytování mohou ceny začínat na tisíci eurech za noc, letenka byznys třídou vyjde třeba na 150 tisíc korun. To všechno má pochopitelně na konečnou cenu obrovský vliv. (Euro.cz)

Cestovky si mnou ruce: Čechům jedna dovolená ročně nestačí a chtějí utrácet Přečtěte si také:

Cestovky si mnou ruce: Čechům jedna dovolená ročně nestačí a chtějí utrácet

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o příběhy drobných podnikatelů. Věnuje se také analýzám aktuálních témat.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).