Co je kontextová reklama a k čemu slouží?

27. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Kontextová reklama má oproti ostatním online nástrojům tu výhodu, že se zobrazuje přímo na konkrétních webových stránkách a odpovídá obsahu těchto webů. Čtěte poslední díl naší Letní školy internetu.

9. lekce: Kontextová reklama

Jak bylo vysvětleno v 5. lekci, kromě reklamy ve vyhledávání lze na internetu využít i tzv. kontextové reklamy. Tato reklama se zobrazuje přímo na konkrétních webových stránkách a odpovídá obsahu těchto webů. Kontextová reklama může mít podobu textové i grafické reklamy (např. bannery).

Kontextovou reklamu můžete vyzkoušet i s Google AdWords, a to pomocí Reklamní sítě Google. Je to síť partnerských webů, jejichž majitelé souhlasili se zobrazováním reklamy a Google se s nimi o zisky z této reklamy dělí. Jde o statisíce webových stránek – od velkých všeobecně známých webů až po malé specializované stránky, blogy, sociální sítě a diskusní fóra.

Hlavní výhodou těchto stránek je jejich jasné zaměření. Např. reklama firmy, která prodává turistické vybavení, se může zobrazit na webech zabývajících se turistikou a cestováním. Reklamy se tak zobrazují v pravý čas tomu správnému publiku.

AI Visibility 1

Jak se reklamy k webovým stránkám přiřazují?

  • Pomocí technologie kontextového cílení prohledává Google na internetu miliony stránek. Na základě analýzy jejich obsahu určí, o čem jednotlivé weby pojednávají.
  • Na straně inzerenta pak Google podle klíčových slov a reklam v kampani identifikuje hlavní téma reklamního sdělení inzerenta.
  • Pokud nalezne shodu, bude se reklama moci na dané stránce zobrazovat.

Kromě těchto automaticky vybíraných umístění lze v Reklamní síti rovněž vybírat konkrétní stránky, na kterých se mají reklamy zobrazovat. Přehled stránek lze najít v nástroji DoubleClick AdPlanner, který umožňuje weby vybírat podle jejich zásahu, geografického cílení apod.

Jak vytvořím kontextovou kampaň

Stejně jako kampaně ve vyhledávání, i ty kontextové lze “založit” v rámci účtu Google AdWords. Jak na to? Na kartě „Kampaně“ zvolte záložku „Kampaně“ (nad grafem) a v menu vyberte možnost „Nová kampaň“. Postupujte pak podle návodu z minulé lekce, jen v první volbě “Typ kampaně” vyberte jednu z následujících možností:

  • Pouze reklamní síť (textové reklamy): V tomto případě budete moci vytvářet textové reklamy, podobně jako v případě reklamy ve vyhledávání.
  • Pouze reklamní síť (Nástroj pro tvorbu grafických reklam): Tato možnost nabízí vytvořit si vlastní banerovou kampaň, za zlomek nákladů, neboť banery si pomocí speciálního nástroje může vytvořit sám inzerent (více v boxu).

Nástroj pro tvorbu grafických reklam

S Nástrojem pro tvorbu grafických reklam si může vytvořit banery každý inzerent. Stačí v rámci účtu zvolit tuto možnost a začít s pomocí šablon kreativně upravovat barvy, pozadí, písmo, obrázky i texty.

Reklamy vytvořené pomocí tohoto nástroje splňují požadavky AIB (Internet Advertising Buro).

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).