Článek je jednostranný a relevantní informace přináší jen z jedné strany. Jakoby o jeho vydání měl někdo konkrétní zájem.
Jakou cenu jízdenek Student Agency vytlačili Asiana? Jezdili za 10 Kč jako nyní Flexibus? A jaká je ta druhá konkurence, kterou údajně vytlačili?
Někdo napsal článek na míru. Od tohoto serveru bych to nečekal
Jojo, podklady by se hodily. Vše bude dohledatelné.
A ani Jančura jezdil i za 1 Kč, sice jako akce, ale i tak... FlexiBus má jinou politiku, ale třeba na trase LBC-PHA snižoval cenu vždy pod konkurenci a když ji vytlačil, tak ceny jízdenek zvedli. Takže třeba z mě je to chování úplně stejné.
1 Kč jezdil z nějakého důvodu a soudní spor s ČSAD dopadl v jeho prospěch (resp. neprospěch ČSAD Liberec). Jízdenkami za 1 Kč vyvrcholilo nepouštění busů na nádraží, nešlo o cílenou cenu jízdenek vůči konkurenci, ale o poměrně velmi dobře vymyšlenou akci, aby se s tím dostal do médií, kde si jednak udělal reklamu a jednak upozornil na problém s nádražími, který se netýkal jen Liberce, kdy vlastník nádraží se snaží uměle omezit konkurenci např. vyššími poplatky za vjezd přímému konkurentovi než spřátelenému dopravci, což je samozřejmě protiprávní jednání.
Asianu jsem psal taky dole, nejprve bylo 95 Kč, pak na vybraných spojích proti Asianě 50 Kč (a ještě myslím jen pro majitele kreditových jízdenek, ne pro všechny, ale to si už teď nejsem jistý)
Docela rozdíl oproti dlouhodobé dotaci Flixu od investorů do již rok těžce ztrátových (vnitro) linek.
Na objednávku to nebude, to si Flixbus umí zařídit líp a jinde s větším dosahem, ale jinak je ten článek (já vím je tam napsáno "komentář") plný neúplných a zavádějících informací a je opravdu jednostranný. Komentář na takovém serveru by měl být věcný a na základě faktů, ne dojmů a osobních preferencí autora. Viz např. níže.
Na Liberecku to napřed bylo několik menších, soukromých podnikatelů, z těch větších myslím HousaCar nebo kdo, taky už to úplně nepamatuji - to držela SA spolu s ČSAD ceny pod 40 Kč, i když se předtím Praha jezdívala za 50 plus, pak šel Student někam ke 30, dokud nepadlo i ČSAD. Pak najednou stálo jízdné 60, 80 a nakonec přes 100 Kč (nárůst za rok a kousek).
Byl jsem v Liberci před pár léty a je možné, že se to nějak od té doby změnio, ale spíše bych sázel na to že ne. Problém Liberce je, že leží mimo hlavní tahy komunikací v ČR. Pokud se člověk chce kamkoliv z Liberce dostat po nějaké delší trase, tak chtě nechtě musí přes Prahu, i kdyby pak po přestupu na hlavní tah se kousek vracel zpátky. Z hlediska problému obchodního cestujícího je prostě Liberec konečný uzel, ze kterého "vede cesta jenom do Prahy". No a to je podle mě důvod, proč se dopravci bijí o Liberec.
Pokud z Liberce jedete na delší cestu, tak ať jedete kamkoliv, příští zastávka je Praha a "přes to nejede vlak".
Ale houby.
ČSAD jezdilo okolo 70 Kč jízdenka (studenti asi s nějakou slevou), SA začalo podobně, ovšem za násobně pohodlnější autobusy a servis a taky žádné poplatky za každý větší batůžek jako u ČSAD. Pak ceny chvíli lítali a díky reakci potrefeného ČSAD s nádražím se jezdilo chvilku marketingově za kačku. Hotliner to odnesl jako první (spíše zbytečně rychle vyklidil prostor) (Housacar ne, ten byl ve Zlíně) a nakonec to i kvůli jiným věcem ČSAD neustálo a chvíli měl Jančura monopol a i v tom monopolu jezdil víceméně za ceny jako původně ČSAD (a to v období, kdy se poměrně dost navýšily náklady na naftu, zavedlo se mýto atd.). Pak zdražil myslím o 5 Kč a bylo z toho haló, že se zdražuje, akorát že pořád to vycházelo stejně jako u ČSAD....