ČOI se zaměřila na kulturní a sportovní akce

24. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Letos už proběhlo 106 kontrol zaměřených na dodržování povinností prodávajících v rámci pořádání kulturních a sportovních akcí. Jedná se především o hudební festivaly, poutě, sportovní utkání, výstavy, jarmarky a podobně. Inspektorát České obchodní inspekce Moravskoslezský a Olomoucký zjistil nedostatky u 61 prodávajících, tj. v 57,6 procentech.

Nejčastějšími nedostatky bylo nedodržení deklarované míry nápojů a hmotnosti pokrmů, nepoužívání úředně ověřených měřidel, neinformovanost spotřebitele o ceně výrobků v prodejní nabídce. Dále podnikatelé řádně neoznačili stánky předepsaným způsobem, nevydali na žádost spotřebitele doklad o zakoupení výrobků. Vjednom případě dokonce provozoval prodávající svou podnikatelskou činnost bez řádného oprávnění k podnikání. Kontroly na takovýchto akcích budou samozřejmě pokračovat v nezmenšené míře i v příštím období, upozornila Jana Příhodová, ústřední ředitelka České obchodní inspekce.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).