Firmy se obávají snižování cen a nedostatku odborníků

27. 8. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Logistiku ve firmách ohrozí v budoucnu nejvíce rostoucí tlak na snižování cen a nedostatek odborníků. K tomu navíc mají firmy obavy, zda dokáží zvládnout proces řízení změn efektivně. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Ernst & Young, který se uskutečnil mezi 257 manažery mezinárodních firem.

Firmy se hlavně obávají již zmiňovaného tlaku na snižování cen (33 % respondentů) a pohybu cen důležitých komodit a služeb (26 % dotázených). Tlak na snížení cen se jeví jako zcela zásadní. Zároveň však ze všech stran zaznívají stížnosti na navyšování vstupních nákladů. Kvůli tomu je pro podniky značně obtížné docílit úspěšného hospodaření v dlouhodobém časovém horizontu. Aby společnosti obstály, musí často projít náročnými transformačními programy, uvedl Petr Knap, partner divize Podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young.

Velké problémy s tímto očekávají společnosti hlavně v budoucnu. Jen pětina z dotázaných firem zmínila, že má zavedené procesy zajištění provozních a výrobních prostředků, které efektivně zamezí nutnosti snižování cen.

Jako druhý nejzásadnější faktor, který ovlivní logistiku firem, je dostatečný počet kvalifikovaných odborníků . Pouze desetina respondentů odpověděla, že si myslí, že zaměstnance s náležitou kvalifikací dokáží nalézt a dlouhodobě udržet.

V souvislosti s rostoucí globalizací a množícími se požadavky na snižování cen je více než pravděpodobné, že poptávka po odbornících s odpovídajícími zkušenostmi v oblasti nákupu nadále pouze poroste, dodal na závěr Leoš Vondrák, manažer v oddělení Podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young.

Autor článku

Je zástupcem šéfredaktora Podnikatel.cz a zajímá se o novinky a změny v legislativě s dopadem na byznys. Věnuje se také analýzám a komentuje aktuální dění. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).