Nábytkářské řetězce na českém trhu expandují

12. 10. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Jedním z mála odvětví, které na českém maloobchodním trhu expanduje, jsou nábytkářské řetězce. Dominuje zde pět velkých řetězců, a to IKEA, Kika, Sconto, Asko-Nábytek a Möbelix / Lutz.

Nábytkáři často staví své nové projekty i v lokalitách, kde již působí jiný obchod. Přímé konkurence se neobávají, naopak spoléhají na synergický efekt, který jim soustředění více prodejců v dobře dostupné lokalitě může přinést. Jde o potvrzení naší starší prognózy, podle které budou na úrovni velkých řetězců vznikat nábytkářské zóny, uvádí Lenka Vodrážková, Head of Asset Management v mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Dodává, že na tematické ulice, kde zájemce najde nábytek, bytové doplňky či design v mnoha podobách i cenových relacích, často od menších, tuzemských výrobců, si budeme ještě muset počkat.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).