Hlavní navigace

Ode dneška přituhuje v prodeji ojetin. Za stočení tachometru pokuta půl milionu

Jana Knížková

Právě dnes, 1. října 2018, začala platit novela zákona, která zakazuje manipulaci s tachometrem. Pokuty hrozí jak firmám, tak jednotlivcům.

Doba čtení: 2 minuty

Byznys s ojetými vozy se dočkal další regulace. Novela zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která vešla v platnost právě dnes, má ztížit stáčení počtu ujetých kilometrů, zakáže měnit záznamy na počítadle ujeté vzdálenosti. 

V případě, že bude nutná výměna tachometru, automechanik je povinen vystavit protokol, který pak provozovatel auta předá při první následné evidenční kontrole.

Míříme především na jednotlivce a společnosti, které takovou činnost provádí opakovaně a za úplatu. Běžné řidiče, kteří omylem koupí auto se stočeným tachometrem, poškozovat nechceme, uvedl už dříve ministr dopravy Dan Ťok.

Přetáčené tachometry, nekalé praktiky v rámci komisního prodeje a umělé omlazovaní aut. To jsou hlavní a stálé prohřešky českých autobazarů. Více čtěte v článku Temná strana českého byznysu. Prodejci aut stále používají nekalé praktiky

Spolu s podrobnější kontrolou stavů tachometrů na STK a veřejně přístupnou databází najetých kilometrů ministerstva dopravy, kde nyní stačí pro získání historie vozu znát jen VIN, je to během krátké doby další z kroků ke zvýšení transparentnosti trhu ojetin. 

Za porušení zákona hrozí vysoké pokuty

Za manipulaci s tachometrem právě ode dneška hrozí prodejcům a motoristům pokuta až ve výši půl milionu korun. Další sankce hrozí, pokud mechanik při opravě nebo výměně tachometru nevystaví protokol a nepředá ho provozovateli auta. Tady pokuta dosahuje až 50 tisíc korun. Pokutu do deseti tisíc korun může dostat provozovatel auta v případě, že nepředá mechanikovi takový protokol při příští kontrole.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví a personalistika
PhDr. Dagmar Kučerová
poradkyně pro mzdové účetnictví

Co další přinesl uplynulý týden?

Oblast zaměstnávání osob se zdravotním postižením se v poslední době několikrát změnila. Pro dodavatele i odběratele náhradního plnění. Více v článku Náhradní plnění za rok 2018 a novinky v elektronickém systému

Někteří podnikatelé mají postoj, že každý zaměstnanec, který řídí motorové vozidlo, musí absolvovat profesní školení řidičů, nejlépe u autoškoly. Kteří zaměstnanci musí absolvovat povinné školení řidičů? A týká se i OSVČ? 

Pravděpodobnost kontroly EET je poměrně vysoká a podnikatelé by tak na ni měli být připraveni. V rámci kontroly mají práva, o kterých někteří z nich ani neví. Čtěte článek Přijde k vám kontrola #EET? Přinášíme tipy, jak postupovat a na co si dát pozor

Prvním čtením prošla novela zákona, jež má zrušit třídenní karenční dobu v době dočasné pracovní neschopnosti. Již v roce 2019. Klady a zápory zrušení karenční doby. Změna se dotkne i OSVČ

Veškeré formuláře finanční správy jsou „nezákonné“. Zákon ani prováděcí předpisy totiž nijak neurčují jejich obsah, formát ani strukturu dat. Komentář na téma čtěte v článku  Veškeré formuláře finanční správy jsou „nezákonné“