Názory k článku Řetězec HRUŠKA zametal se svými dodavateli, s některými neměl ani smlouvu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2017 9:24

    PPP (neregistrovaný)

    Znám několik lidí, kteří chodí nakupovat do Hrušky aby podpořili místní a hle, jsou na podobné úrovni jako nadnárodní firmy. Pěkně vy....t s dodavately i zákazníky díky vyšším cenám.

  • 18. 8. 2017 21:14

    Luk (neregistrovaný)

    Obecně může být ústní smlouva, ale smlouva mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem musí být písemná (§ 3a zákona 395/2009 Sb.). Takže jde o to, jestli je řetězec odběratelem s významnou tržní silou. Celý konsolidační celek společnosti H R U Š K A má obrat přes 8 mld. Kč ročně (skoro kompletně tvořený prodejem potravin a souvisejících služeb), takže překračuje hraniční hodnotu 5 mld. Kč, od které se o odběratele s významnou tržní silou jedná vždy.

  • 21. 8. 2017 17:45

    fitforfun (neregistrovaný)

    Naprosto katastrofální obchod! Ovoce a zelenina druhé a třetí třídy co se týče kvality, uzeniy rozhodně čerstvě nevypadají, ceny neúměrně vyšší než kdekoliv jinde. Děkuji, tady nakupovat už nechci.

  • 23. 8. 2017 23:43

    Tomas (neregistrovaný)

    Ono "není Hruška jako Hruška". Např. na Ostravsku, kde Hruška vznikla, měla (má) poměrně velké a pěkné prodejny, které strčí do kapsy kdejakého Alberta, Billu apod. (nebo to tak ještě před nějakou dobou, kdy jsem měl na starost i Hrušku, bylo). A hlavně dělaly ty prodejny slušný obrat a prodeje.

    Čím dál od "centrály", tím hůř. Oni měli prostě strategii zkoupit či provozovat co nejvíc prodejen a pak časem se to třídilo za provozu, že nejslabší prodejny třeba zanikly nebo se odprodaly. Před pár lety tohle bylo hlavně kvůli obsazení trhu, kdy kolikrát koupili/převzali i prodejny, které už jejich majitel dávno odepsal. Největší boje byly tehdy s Enapem, to vždy bylo veselo, když Enapo přišlo o prodejnu ve prospěch Hrušky... Hodně záleží taky na tom, zda ta prodejna je ve vlastním nebo pronajatém objektu, líp samozřejmě vypadají ty vlastní, do těch se investovalo víc. A v neposlední řadě je nutno odlišovat vlastní prodejny a frančízu, kdy to pod jejich značkou provozuje soukromý majitel prodejny. Pak koupili i nějaké bývalé Jednoty atd. a prostě ta sít už byla tak velká, že se to nedaří udržovat všechno jako ty "vlajkové" Hrušky na Ostravsku, prodejny typu "A"

    Samozřejmě, zákazník to takto nevnímá, on to bere jako jednu značku. Obecně ovoce a zelenina je dost problém ve všech menších obchodech, prostě když tam neprodám ani bednu ovoce, těžko brát každý den čerstvého x druhů. Uzeniny apod. záležely na prodejně, kde byla schopná vedoucí a pohyb zákazníků, tak to bylo ok. Naopak v ostatním sortimentu Hruška (aspoň ty větší) mívaly široký sortiment výrobců, kteří se třeba kvůli své velikosti nemohli dostat do supermarketů a cenově opět jak kde. Akce cenově dobré, ostatní záleželo dle typu prodejny. Ale nijak extra drahé většinou ne.

    Celkově - ten nový zákon je úplně k ničemu, na tomto příkladu je to vidět - pouze se dupe po tom, že něco není na papíru, Hruška byla tvrdý odběratel (hlavně díky jedné paní co měla na starosti dodavatele, zda tam ještě je, nevím), ale férový a uměl udělat objem prodeje. V podstatě po supermarketech největší odběratel pro mnoho výrobců, nepočítám COOP, který jednou nakupuje centrálně, jindy pro jednotlivé regionální sítě.

  • 27. 8. 2017 8:02

    Ben (neregistrovaný)

    U nás to je nejhnusnější prodejna, obsluha v ni ani nepozdraví, nikdy neodpoví na pozdrav. Ovoce a zelenina je podprůměrné kvality, zboží předražené, vázne čistota, díky bohu se za týden pakují. Místo nich vznikne tradiční večerka Vietnamců. Máme již jednu v okolí. Vietnamci zde mají vždy čerstvé potraviny, ovoce, zeleninu. Nakoupit lze vše, od sáčku do vysavače po chléb. Všude mají čisto, jsou vlídní, ochotní a úslužní, oproti te pakáži v Hrušce...

  • 24. 8. 2017 11:51

    Aleš K (neregistrovaný)

    Mizerný sortiment i navzdory vyššího počtu obyvatel v místě, v létě +výletníci. Nepotravinářské hygienické návyky pracovnic - pracují pudově, nejsou proškolovány (drbání ve vlasech nad nebalenými potravinami, mudlání nosu, slinění prstů..., žádné přikrývky hlavy..., množství prstenů... je toho moc). Přijdete k pokladně, při platbě kartou se cena nákupu okrouhlí - nahoru. Zda se zaokrouhluje i směrem dolů nešlo ověřit. V obchodech se nezdraví, za nákup se neděkuje - max. tak holá věta na účtence... To není obchod. (film Muži v ofsidu: Paní Načeradec k příručímu Emanovi: "Eman, v obchodě se zdraví! Já sem ňáká a zdravím..."). Nechám stranou socialistické manýry 30letých pracovnic... Kde k nim přišly? Inu, od koho se učí tahat mladý vůl, když ne u starého vola...

  • 28. 8. 2017 9:39

    saturnin (neregistrovaný)

    Vůbec se v diskuzi nebavíte o penězích a nevíte za kolik měsíčně je majitele odměňují.Vždycky platilo,že za málo peněz málo muziky.Pdívejte se na věc z druhé strany.Majitelé staví vily a chalupy za desitky milionu a na platy už nezbývá to se potom těžko pracuje na urovni.Vždyť Hruška má nejmenší platy v česku a vy hledáte kvalitu v prodavačkách?Vět­šina žen se pohybuje věkově mezi 40-60lety a to se těžko mění zaměstnání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).