Hlavní navigace

Vrácení zboží

Při nákupu zboží přes e-shop má zákazník podle občanského zákoníku právo zakoupené zboží bez udání důvodu do 14 dnů vrátit (odstoupit od smlouvy). Obchodník mu pak podle zákona musí vrátit peníze. Pokud výrobek nebyl poškozený, či opotřebovaný, může obchodník zboží prodat dál. V případě, že spotřebitel zboží během 14 dnů opotřeboval, či poničil, vrácenou částku je možné ponížit o hodnotu, která odpovídá poškození nebo opotřebení (obchodník má totiž v tomto případě právo požadovat náhradu škody). Vyplatí se však mít tuto alternativu (náhradu škody při opotřebení nebo poškození výrobku) uvedenou v obchodních podmínkách.

O právu zákazníka vrátit zboží do 14 dní musí online obchody předem informovat (třeba v obchodních podmínkách), jinak se lhůta prodlužuje na 3 měsíce. Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit od smlouvy, musí mu prodejce do 30 dnů vrátit plnou cenu výrobku. E-shop nesmí toto rozhodnutí nijak sankcionovat ani omezovat (za předpokladu, že smlouva byla uzavřena přes internet), a to ani v případě, že si zákazník zboží osobně odebral.

Možnost odstoupit od kupní smlouvy však neplatí vždy. Vrátit například nelze audio či video nahrávky a počítačové programy, porušil-li spotřebitel jejich originální obal. Odstoupit též nejde od koupě novin, časopisů nebo od zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání (třeba potraviny).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).