Zákon České národní rady o státním rozpočtu České republiky na rok 1993, o změně a doplnění některých zákonů České národní rady a některých dalších předpisů - ČÁST ČTVRTÁ - Změna a doplnění zákona o rozpočtových pravidlech republiky

Předpis č. 10/1993 Sb.

Vyhlášené znění

10/1993 Sb. Zákon České národní rady o státním rozpočtu České republiky na rok 1993, o změně a doplnění některých zákonů České národní rady a některých dalších předpisů

ČÁST ČTVRTÁ

Změna a doplnění zákona o rozpočtových pravidlech republiky

§ 8

Zákon České národní rady č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice (rozpočtová pravidla republiky), ve znění zákona České národní rady č. 579/1991 Sb., zákona České národní rady č. 166/1992 Sb. a zákona České národní rady č. 321/1992 Sb., se mění a doplňuje takto:

1. § 4 zní:

"§ 4

Příjmy státního rozpočtu republiky

(1) Příjmy státního rozpočtu republiky zahrnují, pokud tento nebo zvláštní zákon nestanoví jinak:

a) daně, odvody, clo a jiné obdobné státní příjmy vybírané v České republice,

b) poplatky vybírané orgány České republiky,

c) příjmy ústředních orgánů České republiky (dále jen "ústřední orgány"), jakož i příjmy rozpočtových a odvody příspěvkových organizací v jejich působnosti,

d) splátky návratných finančních výpomocí poskytnutých ze státního rozpočtu republiky v minulých letech,

e) splátky návratných finančních výpomocí poskytnutých ze státního rozpočtu federace v minulých letech subjektům, jejichž sídlo je na území České republiky,

f) výnosy ze státního majetku,

g) další příjmy stanovené zvláštním zákonem.

(2) Státní rozpočet republiky může ke krytí nezbytných potřeb použít prostředků z minulých let, popřípadě prostředků získaných úvěrem nebo prodejem státních cenných papírů. Použití těchto prostředků je možno uskutečnit jen se souhlasem České národní rady.".

2. V § 6 odst. 1 druhá věta zní: "Při vypracování návrhu státního rozpočtu republiky se přihlíží k potřebám obcí. Dále se přihlíží ke stanovisku příslušného orgánu České národní rady k rozpočtům kapitol České národní rady a Nejvyššího kontrolního úřadu.".

3. V § 10 se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:

"(4) Ústřední orgány, okresní úřady, obce, státní fondy republiky, rozpočtové a příspěvkové organizace, příjemci prostředků státního rozpočtu republiky s výjimkou politických stran a hnutí7a) a subjekty, za které státní rozpočet republiky přebírá záruky za úvěry, jsou povinny předkládat údaje účetní závěrky a další údaje potřebné pro průběžné hodnocení plnění státního rozpočtu republiky podle opatření ministerstva financí nebo podle opatření příslušného ústředního orgánu za jeho rozpočtovou kapitolu, vyhlášeného oznámením o jeho vydání ve Sbírce zákonů České republiky.".

Poznámka č. 7a zní:

"7a) § 18 zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích.".

4. V § 13 odst. 4 se za poslední větu doplňuje věta: "Rozpočtové opatření podle odstavce 1 písm. c) lze provést u rozpočtu kapitol Česká národní rada a Nejvyšší kontrolní úřad pouze se souhlasem České národní rady.".

5. § 17 odst. 4 zní:

"(4) Návrh státního závěrečného účtu republiky včetně návrhu o použití přebytku rozpočtového hospodaření nebo o způsobu náhrad jeho schodku předkládá vláda ke schválení České národní radě nejpozději do 30.dubna kalendářního roku bezprostředně navazujícího na rozpočtový rok.".

6. V § 20 odst. 2 se v první větě za slova "a organizacím v jejich působnosti" vkládají slova "občanským sdružením".

7. § 23 zní:

"§ 23

Příjmy rozpočtu obce

Příjmy rozpočtu obce tvoří

a) výnos majetku obce a převody prostředků z vlastních peněžních fondů,

b) příjmy z činnosti právnických osob a zařízení založených a zřízených obcí v rozsahu stanoveném zvláštním zákonem a příjmy z výsledků vlastního hospodaření obce,

c) daň z nemovitostí nacházejících se na území obce,

d) daň z příjmů fyzických osob od osob, které mají na území obce bydliště, s výjimkou daně uplatněné zvláštní sazbou podle § 36 zákona České národní rady č.586/1992 Sb., o daních z příjmů, a s výjimkou daně (záloh na daň) z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků srážených a odváděných plátcem daně podle § 6 zákona české národní rady č.586/1992 Sb.,

e) 40 % celookresního výnosu daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků srážených a odváděných plátcem daně ve smyslu § 6 zákona České národní rady č.586/1992 Sb., s výjimkou daně připadající na příjmy podle § 6 odst. 4 zákona České národní rady č.586/1992 Sb., kde je daň vybrána zvláštní sazbou. Každá obec se na uvedené části celookresního výnosu podílí procentem, stanoveným příslušným okresním úřadem, a to ve výši odpovídající poměru počtu jejího obyvatelstva k celkovému počtu obyvatelstva daného okresu. Hlavnímu městu Praha a městům Brno, Ostrava a Plzeň plyne uvedená daň ve výši 100 %,

f) místní poplatky a správní poplatky za úkony prováděné obcí,

g) úvěry, půjčky a návratné finanční výpomoci,

h) sdružené prostředky, dary, výnosy z cenných papírů, sbírek a loterií a jiné nahodilé příjmy,

i) dotace ze státního rozpočtu republiky a státních fondů republiky,

j) dotace z rozpočtu okresního úřadu,

k) pokuty ukládané obcí, popřípadě další pokuty patřící podle zvláštních předpisů do příjmů obce a jiné příjmy stanovené obecně závaznými právními předpisy.".

8. V § 27 se dosavadní ustanovení označuje jako odstavec 1 a připojuje se odstavec 2, který zní:

"(2) Obsah rozpočtů městských částí, tj. strukturu jejich příjmů a výdajů, stanoví město ve svém statutu.".

9. V § 28 odst. 4 písm. a) zní:

a) 60 % celookresního výnosu daně z příjmů ze závislé činnosti a z funkčních požitků ve smyslu § 6 zákona České národní rady č.586/1992 Sb., o daních z příjmů, s výjimkou daně připadající na příjmy podle § 6 odst. 4 téhož zákona, kde je daň vybrána zvláštní sazbou.".

7. V § 31 odst. 1 se na konci první věty připojují slova "jako právnické osoby".

8. V § 35 odst. 2 za písmeno b) se vkládá nové písmeno c), které zní:

"c) stanoví způsob převodu a lhůty, ve kterých správce daně spravující daně, které nejsou příjmem státního rozpočtu republiky, je povinen převést jejich výnos podle zákonného rozpočtového určení.".

Skrýt změny zákona Legenda text přidán text vypuštěn
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).