Češi chtějí i při online nakupování platbu pomocí QR kódů

Sdílet

11.8.25 (3x) Zákazníci, eshop, restaurace Autor: Depositphotos
Ilustrační obrázek

Platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Pokud by jim obchodník tuto možnost nabídl, využívali by ji častěji 63 % dotázaných respondentů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU.

Při online nákupu by QR kódy použilo více než 89 % těch, kteří je už použili. QR kódy zákazníkům přináší přesně to, co od plateb očekávají – bezpečnost, jistotu a pohodlí při nákupech přes mobil, vysvětluje Martin Prunner, Country Manager PayU pro Českou republiku a Slovensko.

Oproti většině ostatních platebních metod poskytují převody pomocí QR kódu zákazníkům pohodlí a jistotu díky známému rozhraní jejich mobilního bankovnictví. V něm vidí přesnou částku, příjem a i způsob autorizace. To je obzvlášť důležité pro ty, kteří si nechtějí ukládat údaje o platební kartě do prohlížeče nebo e-shopu. Podle průzkumu je právě tento aspekt klíčovým rozhodovacím faktorem až pro 40 % nakupujících, doplnil Prunner.

Průzkum rovněž ukázal, že až 18 % zákazníků někdy nedokončilo nákup právě kvůli chybějící platební metodě. Výsledky tedy potvrzují jednoznačný trend, nabídka více způsobů platby přispívá k vyšší míře dokončených nákupů.  

Autor aktuality

Je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho hlavní doménou jsou rozhovory s odborníky. Zajímá se o sociální sítě, AI a další nástroje z pohledu byznysu.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).