Platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Pokud by jim obchodník tuto možnost nabídl, využívali by ji častěji 63 % dotázaných respondentů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU.
Při online nákupu by QR kódy použilo více než 89 % těch, kteří je už použili. QR kódy zákazníkům přináší přesně to, co od plateb očekávají – bezpečnost, jistotu a pohodlí při nákupech přes mobil,
vysvětluje Martin Prunner, Country Manager PayU pro Českou republiku a Slovensko.
Oproti většině ostatních platebních metod poskytují převody pomocí QR kódu zákazníkům pohodlí a jistotu díky známému rozhraní jejich mobilního bankovnictví. V něm vidí přesnou částku, příjem a i způsob autorizace. To je obzvlášť důležité pro ty, kteří si nechtějí ukládat údaje o platební kartě do prohlížeče nebo e-shopu. Podle průzkumu je právě tento aspekt klíčovým rozhodovacím faktorem až pro 40 % nakupujících,
doplnil Prunner.
Průzkum rovněž ukázal, že až 18 % zákazníků někdy nedokončilo nákup právě kvůli chybějící platební metodě. Výsledky tedy potvrzují jednoznačný trend, nabídka více způsobů platby přispívá k vyšší míře dokončených nákupů.