Finanční správa chystá velkou razii na e-shopy

Sdílet

14.11. 25 4*/muž, počítač, e-shop, online, šok, zděšení Autor: Deposithphotos
Ilustrační obrázek

Provozovatelé e-shopů čeká nepříjemná věc. Finanční správa spouští velkou kontrolní akci, která se zaměří na nepřiznané příjmy z internetového prodeje. Podle odhadů šlo v první fázi až o 734 milionů korun, které stát nikdy neviděl.

Online obchodování zažívá raketový růst. Ten největší byl znát především po pandemii, kdy se nakupování přes internet stalo běžnou součástí života. S tím ale roste i počet těch, kteří tržby zatajují. Finanční správa proto zanalyzovala data a našla desítky podezřelých případů.

Skryté pasti ve smlouvách: Chtěli nepřiměřenou sankci za nepřevzetí balíku Přečtěte si také:

Skryté pasti ve smlouvách: Chtěli nepřiměřenou sankci za nepřevzetí balíku

A právě proto se na e-shopaře zaměří. Kontrolní akce vypukne ve dvou fázích na konci prázdnin. Finanční správa její realizaci avizuje z jednoho jediného důvodu. Dáváme podnikatelům šanci si vše dát do pořádku, než začneme s kontrolami, uvádí ředitelka Finanční správy ČR Simona Hornochová

1. fáze: E-shopy, které nepřiznaly vůbec nic 

Na konci srpna odstartuje první vlna kontrol. Zaměří se na 85 subjektů, které sice prodávají zboží přes internet, ale nepřiznaly žádné tržby a nejsou ani registrovány k DPH.  A to přesto, že jim tato povinnost zřejmě vznikla.

Obchodníci si začátek reklamační lhůty počítají po svém. Nenechte si to líbit Přečtěte si také:

Obchodníci si začátek reklamační lhůty počítají po svém. Nenechte si to líbit

2. fáze: Když čísla nesedí 

Druhé kolo kontrol se pak bude soustředit na podnikatele, u kterých data ukazují, že ve skutečnosti vydělali víc, než uvedli v daňovém přiznání. I tam může jít o miliony korun, které stát zdaní zpětně. A navíc s možnými sankcemi.

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o aktuální dění a dopady novinek na podnikatele. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).