Přesně před 18 lety, tedy dne 28. března 2007, byl spuštěn projekt Czech POINT – Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál. Měl za cíl zjednodušit komunikaci mezi občany a státní správou. Rozrostl se na 7200 míst v České republice a 77 míst v zahraničí. Nyní spadá pod Digitální a informační agenturu (DIA).
Kontaktní místa Czech POINT se dnes nachází na vybraných pobočkách České pošty, na obecních a krajských úřadech a na vybraných zastupitelských úřadech České republiky v zahraničí. Funkci kontaktního místa Czech POINT plní i notáři, Hospodářská komora ČR, Agrární komora ˇČR a další autorizované osoby s příslušným oprávněním.
I když dnes stát nabízí stále více služeb online, například prostřednictvím Portálu občana, a DIA neustále posouvá digitalizaci a elektronizaci státní správy kupředu, Czech POINT si zachovává klíčovou roli – a to zejména u těch, kteří z jakýchkoli důvodů nemohou, nechtějí nebo neumí využívat digitální řešení,
připomněl Martin Mesršmíd, ředitel Digitální a informační agentury.
Zájem o služby Czech POINT se stále zvyšuje. Počet konverzí z listinné podoby do elektronické dosáhl v roce 2024 rekordních 1 222 607, což představuje 11% nárůst oproti roku 2023. Na druhém místě je výpis z Rejstříku trestů s počtem 470 229 výpisů. Na třetím místě jsou služby spojené s datovými schránkami, které v uplynulém roce zaznamenaly 265 214 transakcí. Kromě toho byly v popředí zájmu občanů služby základních registrů, zejména získání elektronické identity či Mobilního klíče eGovernmentu.