Češi v prvních měsících letošního roku v e-shopech utráceli více peněz než ve stejném období loňského roku. Tuzemská e-commerce tak pokračuje v pozitivním trendu.
Pravidelný výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) potvrdil, že v roce 2025 zatím spotřebitelé utrácí v online prostředí výrazně více než vloni. Zboží si v prvním měsících letošního roku objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Ti, kteří nakoupili, zakoupili výrobky v hodnotě přesahující 4500 Kč.
To je o více než 500 Kč vyšší průměrná útrata za zboží, než byla v tomto období v roce 2024. Jedná se tak z pohledu naší e-commerce o pozitivní signál. Věřím, že tento trend bude pokračovat i v dalších měsících,
dodává výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Dále se ukázalo, že roste popularita plateb Apple a Google Pay. V průzkumu na otázku „Jaké všechny platební metody jste v uplynulém měsíci při nákupech na internetu využili“ v únoru 2025 vůbec poprvé za dobu výzkumu uvedlo platební kartu přímo zadanou při platbě méně než 50 % respondentů. Před rokem to přitom bylo 56 %. Naopak služba Apple Pay zaznamenala meziroční růst z 9 % na 16 % a Google Pay z 15 % na 18 %.
Podle Jana Vetyšky zákazníci stále častěji nakupují přímo ze svých mobilních telefonů, a proto je vidět vývoj v oblasti platebních metod. Jedná se o důležitý trend, který musí e-shopy sledovat a správně na něj reagovat. Především v tom ohledu, aby zákaznická zkušenost na mobilu byla stejně dobrá jako při nákupu na počítači,
zdůrazňuje.