Na pultech obchodních řetězců najde zákazník pestrou nabídku ovoce a zeleniny. U tradičních plodin, jako jsou jablka, brambory nebo cibule, přesahuje podíl české produkce v mnoha obchodech 90 %.
Stále více prohlubující se spolupráce mezi jednotlivými obchodními řetězci a tuzemskými pěstiteli ovoce a zeleniny přináší pozitivní výsledky. Jak upozorňuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, obchody uzavírají řadu dohod o dlouhodobé spolupráci.
U všech významných prodejců českého ovoce a zeleniny platí, že tuzemská produkce tvoří více než polovinu celkových prodejů, u brambor tvoří domácí produkce dokonce přes 90 % celkových prodejů. Významný podíl české produkce je vidět i u online prodejců potravin, a to včetně dodávek od menších českých zemědělců,
uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
Ze spolupráce řetězců a českých pěstitelů těží především zákazníci. Ti mají v prodejnách k dispozici co nejširší výběr tuzemských produktů, doplněný o zahraniční zboží jen tam, kde je to nutné. V loňském roce se v obchodech členů SOCR ČR prodalo celkem 34 132 tun českých jablek, 94 913 tun českých brambor a 21 015 tun české cibule.