Proč dovážet cibuli z Polska a jablka ze Španělska? Máme všeho dostatek

Sdílet

3.10.24 2*/žena, nákup, ovoce, jablka, supermarket Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Na pultech obchodních řetězců najde zákazník pestrou nabídku ovoce a zeleniny. U tradičních plodin, jako jsou jablka, brambory nebo cibule, přesahuje podíl české produkce v mnoha obchodech 90 %.

Stále více prohlubující se spolupráce mezi jednotlivými obchodními řetězci a tuzemskými pěstiteli ovoce a zeleniny přináší pozitivní výsledky. Jak upozorňuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, obchody uzavírají řadu dohod o dlouhodobé spolupráci. 

Vyhnaly vyšší ceny zeleniny v supermarketech zákazníky ke zdroji? Tedy k pěstitelům? Přečtěte si také:

Vyhnaly vyšší ceny zeleniny v supermarketech zákazníky ke zdroji? Tedy k pěstitelům?

U všech významných prodejců českého ovoce a zeleniny platí, že tuzemská produkce tvoří více než polovinu celkových prodejů, u brambor tvoří domácí produkce dokonce přes 90 % celkových prodejů. Významný podíl české produkce je vidět i u online prodejců potravin, a to včetně dodávek od menších českých zemědělců, uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Ze spolupráce řetězců a českých pěstitelů těží především zákazníci. Ti mají v prodejnách k dispozici co nejširší výběr tuzemských produktů, doplněný o zahraniční zboží jen tam, kde je to nutné. V loňském roce se v obchodech členů SOCR ČR prodalo celkem 34 132 tun českých jablek, 94 913 tun českých brambor a 21 015 tun české cibule.

Nahlédněte na farmu Ráječek

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o aktuální dění a dopady novinek na podnikatele. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).