Sázka na chytré oblečení vyšla. Česká firma má obrat přes 190 milionů

Sdílet

CityZen Autor: CityZen

Česká firma CityZen je známá výrobou oblečení, na kterém není vidět pot a je odolné vůči špíně. Že na to Češi slyší, ukazují jejich hospodářské výsledky.

Jak píše Euro.cz, chrudimský výrobce patří podle poradenské společnosti Deloitte k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v rámci celé střední Evropy (vloni v prestižním žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE skončil na druhém místě), což nyní dokládají i nedávno zveřejněné finanční výkazy.

Obrat společnosti v loňském roce dosáhl hranice 191 milionů korun, tedy meziročně o nějakých 6,5 procenta. A pokud jde o výsledek hospodaření jako takový, ten se po zdanění vyšplhal na hodnotu 19 milionů.

Celý módní průmysl čelí enormnímu tlaku kvůli zvyšování cen vstupů, energií a dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci. CityZen roste navzdory tomuto nepříznivému vývoji, což potvrzuje sílu naší značky i rostoucí poptávku po kvalitním a udržitelném oblečení, okomentoval finanční výsledky společnosti její šéf Pavel Hrstka.

Záleží vám při nákupu oblečení na udržitelnosti?

  • ANO, je to pro mě důležité kritérium.
    32 %
  • ANO, ale ne vždy.
    33 %
  • NEVÍM, ještě jsem nad tím neuvažoval/a.
    13 %
  • NE, je mi to jedno.
    12 %
  • NE, zajímám se jen o to oblečení.
    10 %

Během loňského roku značka, která aktuálně zaměstnává na 50 lidí, rozšiřovala síť svých maloobchodních prodejen – přibyly obchody v Praze a Hradci Králové. A v procesu pokračovala i letos, kdy vznikly kamenné pobočky v Brně a Olomouci. Cílem přitom je provozovat takovouto pobočku v každém krajském městě.

Offline prodeje v rámci kamenného retailu představují až 60 procent celkového fashion segmentu v České republice a my tento trend nechceme ignorovat. Proto investujeme do rozšiřování kamenných prodejen, které nám pomáhají posilovat povědomí o značce napříč regiony, objasnil Hrstka s tím, že záměr CityZenu je nanejvýš jasný: Chceme vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a ukázat, že české firmy umí vyrábět oblečení špičkové kvality. Do budoucna se nevyhneme otázce vlastní výroby, jelikož kapacity externích dodavatelů z řad lokálních textilek jsou omezené. (Euro.cz)

Prodává kašmírové oblečení. Aby ohlídala kvalitu, vydala se až do Mongolska Přečtěte si také:

Prodává kašmírové oblečení. Aby ohlídala kvalitu, vydala se až do Mongolska

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o příběhy drobných podnikatelů. Věnuje se také analýzám aktuálních témat.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).