V Česku se rozmáhá kutilství. Může za to pandemie i častější chalupaření

Sdílet

11.8.21 /1x / Chalupa, dovolená, léto Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Prodej kutilských potřeb stále roste, meziročně vzrostl o 15 procent. Češi navíc začali potřeby pro kutily nakupovat online. Je to díky pandemii, krizi ve stavebnictví i většímu zájmu o chalupaření.

Hobby markety hlásí rekordní výdělky

Hobby markety si tak mnou ruce, mají rekordně vysoké tržby. Například Hornbach navýšil výdělky od začátku roku do konce jara o více než 15 procent. Rekordní zájem o kutilské potřeby potvrdil i předseda družstva CBA, které v Česku provozuje hobby market Kinekus. Obraty se u nás od loňského dubnového otevření zvýšily o 30 procent a letos tržby stouply o dalších 15 procent, říká Roman Mazák.

Vzrostl i prodej po internetu. Nově si zákazníci kupují zboží, kteří dříve online neobjednávali. Jednalo se především o zboží, které se hůře přepravuje. Jako příklad můžeme uvést plechové střešní krytiny, u kterých objem online prodeje narostl několikanásobně, doplňuje Eduard Nejezchleb, ředitel komunikace společnosti Bravo Europa.

Kutilství napomáhá i krize ve stavebnictví

Zájem o nakupování v hobby marketech neklesá ani v létě. Stojí za tím krize ve stavebnictví. Kromě materiálu není ani dostatek řemeslníků a profesionálů.

Zájem o nákup v hobby marketech neklesá ani letos v létě. Důvodem je nedostatek řemeslníků a profesionálů ve stavebnictví. Majitelé objektů tak musejí opravy či celou výstavbu řešit svépomocí.

Autor aktuality

Je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho hlavní doménou jsou rozhovory s odborníky. Zajímá se o sociální sítě, AI a další nástroje z pohledu byznysu.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).