Zapomněli jste na kadeřníka a on chce propadlý termín zaplatit. Kdy nemá nárok?

Sdílet

30.9.25 2krát/ kadeřník, nespokojený zákazník, služby, řemeslo Autor: Depositphotos
Ilustrační obrázek

Zapomenout na kadeřníka, manikérku nebo maséra není nic příjemného. Jak pro vás samotné, tak především pro živnostníky. Ti se zpravidla dožadují kompenzace, respektive stornopoplatku. Mají právo na to peníze požadovat?

Podle spotřebitelské organizace dTest, který se problematice věnuje, si většina poskytovatelů služeb stanovuje stornopoplatky podle toho, kdy klient termín zruší. Pokud se neomluví vůbec, často zaplatí 100 % ceny. „Podnikatelé tak chrání své tržby, místo zrušené na poslední chvíli už obvykle neobsadí,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka dTestu.

Špatná barva, špatný střih: Jak reklamovat služby kadeřníka? Přečtěte si také:

Špatná barva, špatný střih: Jak reklamovat služby kadeřníka?

Ne vždy je ale požadavek oprávněný

Stornopoplatek má povahu smluvní pokuty a tu nelze uplatnit dodatečně. Klient o ní musí být informován už při rezervaci.  Ať už po telefonu,  nebo přes zprávy. Nestačí, když je zmíněná jen někde v obchodních podmínkách. Pokud o ní spotřebitel nevěděl, podnikatel ji vymáhat nemůže.

Zboží nelze reklamovat bez účtenky a další omyly při reklamacích Přečtěte si také:

Zboží nelze reklamovat bez účtenky a další omyly při reklamacích

To ale neznamená, že klient může termíny beztrestně rušit. Podnikatel má v takovém případě možnost žádat náhradu škody, typicky ušlý zisk. Ten ale většinou není roven celé ceně služby, protože část nákladů (např. barvy na vlasy či kosmetické pomůcky) nebyla spotřebována.

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o aktuální dění a dopady novinek na podnikatele. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).