V marketingu se občas může vyplatit udělat něco jinak a odlišit se. Obzvláště, když je nějaký svátek vnímán komerčně nebo příliš přeslazeně, může si získat pozornost, ocenění, humor nebo až provokativní přístup.
Co se dozvíte v článku
Odměna za zásnuby ve fast foodu
Americký fastfoodový řetězec Red Robin přišel letos se zajímavou kampaní a soutěží. Jednomu páru, který se v jejich restauraci zasnoubí, a to jejich zlatým prstenem v podobě cibulového kroužku, navrhnou a darují diamantový zásnubní prsten v hodnotě až 10 tisíc dolarů (přes 241 tisíc korun). Soutěžící jen musí do daného termínu nahrát fotografii nebo video jejich jedinečného okamžiku.
Generální ředitel společnosti Red Robin GJ Hart k tomu v tiskové zprávě dodává, že se rozhodli proměnit lásku jejich fanoušků k jejich cibulovým kroužkům v něco trvalejšího. Dále podotkl, že vycházejí z toho, že si řada párů chce vybírat zásnubní prsteny společně, a proto mohou požádat za pomoci cibulového kroužku a až poté vybírat prsten. Kromě této originální soutěže si řetězec připravil také speciální valentýnské menu pro dva s limitovanou edicí nápoje.
Podle odbornice na digitální marketing Daisy Harper má tato kampaň virální potenciál, protože neobvyklá a vtipná povaha soutěže ji činí vysoce sdílenou na sociálních sítích a zvyšuje povědomí o značce. Navíc spojení značky s významnou životní událostí (angažovaností) posiluje loajalitu spotřebitelů a vytváří trvalé citové vazby. Hravá kampaň je v souladu se zábavnou a neformální identitou značky Red Robin, díky čemuž se odlišuje od tradičních valentýnských akcí,
shrnuje v článku.
Kampaň s přesahem
Kanadská značka spodního prádla SAXX loni představila kampaň nazvanou „Upside Down Heart“ (Srdce vzhůru nohama). Právě šperk ve tvaru otočeného srdce s diamanty po stranách připomíná mužská varlata. Tedy to, co je běžně schováno ve spodním prádle značky. Design má symbolizovat láskyplnou péči věnovanou mužským varlatům se spodním prádlem této značky. Shawna Olsten, viceprezidentka marketingu značky SAXX, k tomu dodala, že chtěli nabídnout něco jiného těm, kteří nabízejí svým chloubám něco speciálního. A jaká může být lepší odměna za oceňování péče o míč než luxusní diamantový náhrdelník ve tvaru srdce, který je náhodou obrácený?
doplnila dále.
Tento šperk vyrobený ze 14karátového zlata má jednak ukazovat, že diamanty nemusí být jen pro ženy a také byl součástí balíčku se sadou spodního prádla jak pro něj, tak pro ni. Výtěžek z jeho prodeje byl navíc věnován společnosti Testicular Cancer Foundation, tedy neziskové organizaci šířící povědomí o rakovině varlat.
Rozchodová pizza
Řetězec Pizza Hut se loni rozhodl párům pomoci s rozchodem, a to pomocí „Goodbye Pies“, tedy koláče (pizzy) na rozloučenou. Využil k tomu také představení nové sladké, ale zároveň pikantní pizzy s názvem Hot Honey. Na blogu k tomu uvedli, že existuje mylná představa, že k rozchodům kolem Valentýna nedochází. Výzkumy ale tvrdí opak. Vycházejí také z toho, že je lepší se rozejít před samotným svátkem. Existuje dokonce fenomén zvaný ‚červené úterý‘, což je úterý před Valentýnem, ve kterém se lidé v roce nejčastěji rozcházejí,
upřesňují.
V rámci této kampaně tedy řetězec Pizza Hut umožňoval ulehčit rozchod tak, že obdarovanému zdarma doručil pizzu Hot Honey v unikátním balení, kde mohlo být na krabici také napsáno jeho nebo její jméno, případně nějaký krátký vzkaz. Tato sladko-pikantní pizza měla druhému pomoci zmírnit bolest z rozchodu. Kdo chtěl tuto pizzu poslat, navštívil k tomu určené webové stránky. Nabídka však byla k dispozici pouze ve třech amerických městech: v New York City, Chicagu a Miami, a to do vyprodání zásob.
Jiný jazyk lásky
„Udržitelnost je jazykem naší lásky“ je název kampaně egyptské společnosti ROCC zaměřující se na odvětví nemovitostí. Agentura, která ji dostala na starosti, byla postavena před vzrušující výzvu. Měla přijít s inovativní myšlenkou, která je v souladu s udržitelností. ROCC si totiž zakládají na dosažení trvale udržitelných cílů a zachování životního prostředí.
Náš tým dal hlavy dohromady a přišel s opravdu inspirativními nápady. Předali jsme poselství, jak šířit lásku mezi nastupujícími generacemi, a v každém uměleckém díle jsme zdůraznili jeden z postupů, který by se měl dodržovat, abychom tohoto cíle dosáhli,
uvádí tvůrci v rámci popisu kampaně pro Ads of the World s tím, že spojili symbol srdce, které je znamením lásky, s prvky souvisejícími s danou zprávou a vše umístili na jednoduché pozadí.
Jednotlivé vizuály nabádají k šíření lásky mezi nastupující generací a motivují například k výsadbě zeleně, šetření energie nebo snížení spotřeby vody.
Potřebujete valentýnské alibi?
Na ty, kteří si na slavení svátku svatého Valentýna nepotrpí, se ve své reklamě zaměřila značka Cadbury 5 Star, která vyrábí čokoládové tyčinky. Představila záchranu v podobě alibi a odpovědi na mnohdy neoblíbenou otázku: „Co děláš na Valentýna?“. Vytvořila tak ostrov nazvaný „My cousin´s wedding“ (svatba mého bratrance) a lidé mohli odpovědět, že jedou na takovou svatbu a přitom nelhat.
Anil Viswanathan, viceprezident pro marketing Mondelez, o kampani řekl, že chtěli, aby reprezentovala nezadané. Aby jim nejen pomohli odvrátit se od nepříjemných otázek, ale také jim dali možnost nic nedělat. Svobodní si přece také zaslouží zábavu,
zdůraznil v článku.
Kromě reklamy byla součástí kampaně také soutěž. V rámci ní mohli lidé naskenovat QR kód a soutěžit o zájezd na ostrov. Jak uvádí na blogu marketingová agentura Socially Powerfull, zapojilo se více než 98 000 lidí, reklama měla 63 milionů zobrazení a vydělala přes 150 000 dolarů.


