CzechTourism se odvolá proti pokutě od antimonopolního úřadu

26. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Státní agentura CzechTourism se odvolá proti rozhodnutí antimonopolního úřadu. Ten agentuře stanovil pokutu ve výši 90 000 korun za to, že špatně postupovala při přidělení veřejné zakázky na realizaci a medializaci Českých dnů v Číně.

Jak stojí v důvodové zprávě Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, CzechTourism svými požadavky nedovoleně omezil počet firem, které se mohly o zakázku v hodnotě 19 milionů korun ucházet, byť třeba s lepší nabídkou.

Agentura totiž požadovala, aby uchazeči o zakázku měli za sebou nejméně tři zakázky s tím, že v minimálně jedné z nich měl uchazeč propagovat Česko jako celek z hlediska cestovního ruchu. Právě požadavek na propagaci ČR jako celku je podle ÚOHS nepřiměřený a diskriminující.

CzechTourism s udělením 90tisícové pokuty ale nesouhlasí: Využije proto svého práva na podání rozkladu proti tomuto rozhodnutí k předsedovi ÚOHS, potvrdila dnes mluvčí agentura CzechTourism Markéta Chaloupková.

Autor článku

Je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho hlavní doménou jsou rozhovory s odborníky. Zajímá se o sociální sítě, AI a další nástroje z pohledu byznysu.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).