Jižní Amerika je pro české strojírenské firmy hůře dostupná

3. 10. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

České strojírenské firmy, které slaví svůj úspěch za hranicemi především v Evropě a v Asii, se hůře dostávají na jihoamerické trhy. Může za to hlavně velká vzdálenost a tím pádem vysoké náklady na dopravu a také kulturní rozdíly, řekl dnes ČTK na mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně ředitel agentury CzechTrade Ivan Jukl.

Například Brazílie je pro české podniky teritorium stále ještě těžko uchopitelné, míní Jukl. Brazilská kancelář CzechTradu má zatím na celkových úspěších agentury asi dvou až tříprocentní podíl. Třeba Rusko tvoří asi 60 procent.

Agentura má v jižní Americe jen pobočky v Mexiku a Brazílii, o dalších teď neuvažuje. Pro agenturu je prioritou Vietnam.

Zdroj: ČTK

Autor článku

Je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho hlavní doménou jsou rozhovory s odborníky. Zajímá se o sociální sítě, AI a další nástroje z pohledu byznysu.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).