Podívejte se, jak se ve své více než 100leté historii měnila lahev Coca – Coly

13. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Coca – Cola, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Na tuzemský trh se vrací řada ikonických lahví Coca – Coly o velikosti 200 ml. Podívejte se, jak se lahve Coca – Coly měnily v průběhu času. (FOTOGALERIE)

Společnost Coca – Cola HBC dává zpět do prodeje v České republice a na Slovensku skleněnou lahev o objemu 200 ml. Podle vyjádření firmy jde o reakci na preference českých a slovenských spotřebitelů. V nabídce tak opět jsou dvě velikosti skleněných lahví. „Podle výsledků průzkumů spotřebitelského chování preferují spotřebitelé k jídlu v restauracích velikost lahve o objemu 330 ml, v kavárně nebo v baru dávají pro změnu přednost menšímu balení o objemu 200 ml,“ doplnil Zbyněk Chládek, ředitel marketingu Coca – Cola HBC ČR/SR.

Ikonická skleněná lahev společnosti Coca – Cola loni oslavila 100. narozeniny a je vystavena i v Muzeu moderního umění v New Yorku. Stávající tvar lahve byl sice patentován až v roce 1960, je však prakticky stejný s lahví z roku 1915. Tu navrhl pro firmu designér Earl R. Dean a při její tvorbě vycházel z tvaru kokového listu i kolového ořechu. Předchozí dva typy lahví měly tradiční válcový tvar bez zúžení (viz fotogalerie).

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).