Reklamě na internetu se daří, za posledních pět let vzrostla dvojnásobně

11. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 258398
Více jak 13 miliard korun zaznamenala online inzerce v loňském roce, v tom letošním se očekává nárůst o dalších 15 procent. Nejvíc vydělává bannerová reklama.

Internetová reklama sbírá plusové body. A víc než body, hlavně peníze. Za rok 2013 dosáhl objem inzerce na internetu částky 13,31 miliard korun, což je o 2,2 miliardy korun více než v roce předchozím.


Autor: 258398

Ilustrační obrázek

Daří se ve všech oblastech. Bannerová celoplošná inzerce je na vrcholu, neméně využívaná je reklama ve vyhledávání, obsahových sítích, katalozích a řádkové inzerci. Mezi inzerenty roste popularita videoreklamy na internetu a rapidní růst od loňského roku zaznamenal prodej reklamy v systémech automatizovaného nákupu RTB.

Údaje jsou výsledkem každoročního průzkumu inzertního výkonu internetu, který pro Sdružení pro internetovou reklamu SPIR provedla v lednu a únoru agentura ppm factum research

Web s veškerými daty o online reklamě, kterou internetové sdružení SPIR spustilo, najdete zde: PRŮZKUM INZERTNÍCH VÝKONŮ SPIR 2013

Pokud bychom měli určit nějaký trend, pak kromě obecného růstu obratu v ceníkových cenách lze jistě hovořit o prohlubující se pestrosti obchodních modelů a formátů inzertních ploch a s tím spojené diverzifikaci investic, komentuje výsledky průzkumu Ján Simkanič, předseda výkonné rady SPIR a zároveň výkonný ředitel Internet Info (Internet Info je vydavatelem serveru Podnikatel.cz)

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).