Hlavní navigace

Skupina ČSOB pomáhá soukromým i firemním zákazníkům nejen odklady splátek

Skupina ČSOB přistupuje k současnému stavu odpovědně a aktivně pomáhá všem klientům, kteří jsou aktuální situací postiženi.
Jana Langerová 31. 3. 2020
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Uvědomují si, že je důležité zachovat v chodu co největší část ekonomiky a také udržet maximální dostupnost bankovních služeb pro všechny klienty. Proto se soustředí nejen na pomoc, ale také pokračují ve všech standardních činnostech. 

Můžete zažádat o odklad splátek úvěrů i hypoték

Celá skupina ČSOB včetně Hypoteční banky, ČMSS i Poštovní spořitelny nabízí lidem, kteří se dostali do tíživé situace v souvislosti s covid-19, odklad celých splátek úvěrů i hypoték po dobu 3 měsíců. To je standard, který u spotřebitelských úvěrů nabízíme již od minulého týdne. Pokud klienti u úvěrů na bydlení potřebují úlevu na delší období, nabízíme i odklad splátek jistiny na půl roku až na rok, popisuje Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail. 

Odklad splátek u lidí, kteří jsou dotčeni covid-19, nepovede k negativnímu zápisu do registrů dlužníků. Klienty, kteří měli problémy se splácením už před zavedením aktuálních opatření, bude ČSOB řešit nadále individuálně. 

Žádost o odklad splátek mohou lidé podat snadno na webové stránce www.csob.cz, případně v internetovém bankovnictví. Odložení splátek vyřizuje ČSOB bez poplatků.

Firemní klienti si mohou posunout platby úroků

ČSOB umožňuje firemním klientům a podnikatelům odklad splátek u investičních úvěrů a prodloužení čerpání provozních úvěrů za nezměněných podmínek. Menším firmám nabízíme jednorázový odklad splátek až o 6 měsíců, v případě větších firem nabízíme tříměsíční odklad a možnost individuálně posuzovaného odkladu o další tři měsíce, dodává Petr Knapp, člen představenstva ČSOB zodpovědný za firemní klientelu. 

Podle oblasti podnikání a finanční situace firmy nabízí ČSOB také posunutí platby úroku. Všechny firemní klienty posuzuje ČSOB v souladu s regulací ČNB individuálně tak, aby šlo o pomoc těm, na které dopadají opatření v souvislosti s covid-19 přímo anebo v důsledku přerušení dodavatelských a odběratelských řetězců. V těchto případech nebudou úvěry těchto klientů označeny jako defaultní.

Speciál ke koronaviru

Přinášíme rozcestník, který by měl pomoci zorientovat se v základních otázkách, které se týkají finančních úlev a podpory pro OSVČ. Kdy mají OSVČ nárok na ošetřovné? Jakou finanční podporu mohou od státu očekávat? Jak je to s pojistným či odkladem úvěrových splátek? Čtěte nový speciál

Síť korporátních a firemních poboček je plně funkční, Petr Knapp však doporučuje klientům co nejvíce využívat přímý telefonický nebo e-mailový kontakt na svého firemního bankéře. Malé a střední firmy mohou i nadále využívat elektronické bankovnictví ČSOB CEB určené firemním zákazníkům nebo formulář na webu ČSOB v sekci firmy a podnikatelé. „Je nutné, aby nás všichni naši firemní zákazníci kontaktovali co nejdříve, tedy i v případě, že problémy se splácením teprve očekávají,“ zdůrazňuje dále Petr Knapp.

ČSOB pracuje usilovně i na tom, aby v co nejkratší době spustila pro firemní klienty i nové úvěry v rámci připravovaných programů ČMZRB Evropského investičního fondu nebo ve spolupráci s EGAP.

O úvěrech najdete více v článku Na podporu podnikatelů v rámci programu Úvěr COVID II půjde dalších 5 miliard

Až na výjimky zůstávají v provozu všechny pobočky ČSOB se zkrácenou otevírací dobou. Standardně fungují všechny jejich služby a klientům je tak kdykoliv k dispozici internetové bankovnictví a byly posíleny služby call center. Pomáháme nejen našim klientům, ale i široké veřejnosti. Část našich callcenter jsme vyčlenili pro potřeby tísňové linky, říká závěrem Jan Sadil.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).