Zatímco některým značkám stačí přijít jen s novými produkty s velikonoční tématikou, jiní mohou zaujmout netradičními soutěžemi nebo například luxusními produkty.
Co se dozvíte v článku
Velikonoce v nebi
Řecké aerolinky SKY express přišly letos v kampani s tím, že Velikonoce potřebují nebe. V rámci ní nabádají lidi k tomu, aby s nimi o Velikonocích někam letěli, konkrétně nabízejí 33 destinací v Řecku a 22 měst v zahraničí. Kdo s nimi bude cestovat v období od 10. do 27. dubna, může vyhrát voucher ve výši 30 eur na příští mezinárodní let. Podmínkou byla rezervace letu do 2. dubna letošního roku.
Součástí této kampaně bylo kromě informací na webových stránkách společnosti a postech na sociálních sítích také video. V něm se na palubě letadla objevily velikonoční svíce, typické řecké pečivo tsoureki, velikonoční zajíček nebo orchestr. Na YouTube má tato reklama přes 674 tisíc shlédnutí.
Další velikonoční soutěž
Firma Prusa Research známá díky 3D tiskárnám vyhlašuje pro své příznivce každý druhý pátek bleskovou soutěž. Pro výherce je určeno 400 Prusametrů (jejich systém odměn, které si jde vyměnit za cívku filamentu nebo jiné odměny) a případně také drobné ceny a odznaky Printables. Až do 20. dubna nyní běží 139. soutěž na téma Velikonoce 2025. Uvádějí k ní, že každá kultura má své vlastní symboly a tradice – od malovaných vajíček přes beránky, zvonky, copánky, košíky a kuřátka až po obří létající draky (ano, na Bermudách pouštějí velikonoční draky).
Právě tahle rozmanitost podle nich dělá z Velikonoc skvělé téma pro designérskou soutěž, kde se fantazii meze nekladou. Cílem je navrhnout cokoliv, co přinese do domova kouzlo jaro.
U těchto soutěží jsou hlavními kritérii hodnocení celková kvalita modelu, tisknutelnost, originalita, popularita a případně také další nahrané modely soutěžícího. Už nyní je v soutěžní galerii vidět kromě spousty modelů zajíčků a dekorací například zásobník na čokoládová vejce, velikonoční košík nebo Fabergého vejce.
Vajíčka jen pro dospělé
Britský řetězec supermarketů Waitrose ve své kampani vycházel z toho, že dospělí milují velikonoční vajíčka stejně jako děti. Upoutávka k této kampani byla spuštěna na Apríla na sociálních sítích TikTok, Instagram a Facebook a sdělovala, že Waitrose už nebude prodávat velikonoční vajíčka dětem. V obchodech se objevily cedulky s nápisem „No ID no easter egg“ (žádný doklad, žádná velikonoční vejce) a zpráva o tomto zákazu se objevila také na LinkedIn profilu ředitele této společnosti.
Později společnost na sociálních sítích uvedla, že tohle by nikdy oficiálně neudělala, ale prozradila, že chystá něco vzrušujícího pro dospělé. O pár dní později Waitrose odhalil u Battersea Power Station v Londýně velkého zeleného zajíce. Ten rozdával čokoládová vajíčka každému, kdo dokázal, že je dostatečně dospělý. Ze zákulisí jej ovládal britský komik, herec a milovník jídla Mo Gilligan a dospělým dával nejrůznější otázky.
Mo Giligan byl nadšený, že mohl tímto způsobem dospělým přinést trochu radosti a smíchu. Všichni jsme zažili tu chvíli, kdy jsme už nedostali velikonoční vajíčka, protože jsme ‚moc staří‘ – kdo to rozhodl? To vše měním s týmem Waitrose a přináším trochu zábavy, když slunce svítí na Battersea Power Station,
přidává. Nathan Ansell, Chief Customer Officer ve Waitrose, ke kampani doplnil, že ukázala nejen to, že má Waitrose vynikající výběr pochoutek pro jejich zákazníky, ale také smysl pro humor.
Netradiční velikonoční dezert
Hotel The Peninsula Paris přišel tento rok s netradičním velikonočním dezertem nazvaným Ebenový poklad. Stojí za ním oceňovaná cukrářka Anne Coruble a je inspirovaný světem přírody. Jsou v něm výjimečné ingredience vypěstované ve Francii a má nabídnout pařížským gastronomům delikátní požitek. Tvar dezertu připomíná paličku česneku a má souvislost také s chutí a použitými ingrediencemi. Kromě madagaskarské mléčné čokolády nebo lískových oříšků je v něm také karamelizovaný a kandovaný černý česnek. Ten vzniká pomalým a pečlivým procesem, při kterém čas a teplo proměňují stroužky bílého česneku v temně černé drahokamy. Ty jsou bohaté, sladké a komplexní, podobně jako čokoláda.
Autorka tohoto dezertu Anne Coruble je uznávaná pro svou uměleckou jemnost. Navíc je známá tím, že ve svých výtvorech kombinuje výrazné a neobvyklé chutě jako jsou například hořká čokoláda a olivy, citrusy a mořské řasy nebo vanilka a tabák. Vychází z toho, že se jednotlivé prvky mohou zdát nepatřičné, ale když je člověk ochutná společně, zažije harmonii chutí. Posouvá tak hranice kreativity a originality stále dál. Tento Ebenový poklad si musí zájemce předobjednat tři dny předem a vyzvednout v Paříži s tím, že cena je 95 eur (v přepočtu téměř 2400 korun).
Oblíbené hledání vajíček pokračuje
I v letošním roce je díky Cadbury hledat virtuální vajíčka v rámci kampaně s názvem Worldwide Hide. Jak jsme psali, funguje to tak, že si nejprve uživatel vymyslí úkryt. Například podle místa, které pro obdarovaného něco znamená. V dalším kroku si na webu kampaně zvolí, zda se bude jednat o virtuální vejce (ukryté prostřednictvím Street View na Mapách Google) a tedy jen o nápovědu k němu, nebo o opravdový čokoládový dárek. Ti z Velké Británie totiž mohou obdarovat druhého dárkem v podobě čokoládového vejce s informací, kde najdou virtuální vejce. K dispozici je jich však jen omezené množství. V obou případech je potřebná registrace a věk nad 18 let. Když obdarovaný obdrží speciální stopu v podobě nápovědy, může začít hledat své vejce na mapě. Cílem kampaně je, aby měl každý možnost, byť jen virtuálně, ale zdarma, tímto gestem ukázat svým blízkým, že jim na nich o Velikonocích záleží.


