Zákazníci e-shopů: Osobní přístup předčí stovky technologických vymožeností

17. 10. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
E-shopaři často vymýšlí nové funkcionality a zapomínají, že pro zákazníky jsou důležitější jiné věci. Klesá zájem o .cz domény. Čtěte krátké zprávy z eByznysu.

Zákazníci ocení v e-shopu hlavně osobní přístup

Nejdůležitějším kritériem při rozhodování zákazníků při výběru e-shopu zůstává cena. Nakupujícím však záleží i na dalších faktorech. Jedná se hlavně o informace o dostupnosti zboží na skladě, rychlé dodání a také o aktivní a příjemnou komunikaci e-shopu. Vyplynulo to z nedávné studie agentury STEM/MARK.

Pokud se obchodníkovi nepodaří naplnit tyto zákazníkovy potřeby, vede to k negativním zážítkům z nakupování v e-shopu. Zákazníci naopak tolik neoceňují pokročilé funkcionality typu zobrazení nejprodávanějších výrobků v kategorii nebo automatické nabídky doplňkových produktů. Místo toho spíše ocení osobní přístup ze strany online obchodu. Zdá se, že český „e-zákazník“ je tvor zcela jednoduchý ve svých potřebách a pro získání jeho věrnosti není nutné nabízet mu všechny vymoženosti online nakupování. I za monitory svých počítačů zůstáváme pořád lidmi se svými emocemi a z nakupování chceme mít především příjemný zážitek, doplnila Jana Michálková z agentury STEM/MARK.

Čtěte speciál Jak založit a provozovat eshop

Koncovky .cz stále vévodí, jejich podíl ale klesá

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek

Zákazníci v Česku si sice pořád nejčastěji registrují domény s koncovku .cz, jejich podíl se však v letošním roce mírně snížil. Zatímco vloni zaujímaly koncovky .cz 64 % všech nově registrovaných domén, v letošním roce činí jejich podíl 62 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Active 24, která domény registruje.

Školení Mzdové účetnictví - legislativní novinky 2026

Druhém místo po .cz doménách zaujímají gTLD domény (17 %) a třetí ccTLD domény (13 %). Ze zahraničních si pak lidé Česku nejvíce registrují koncovku .sk (8 %). Oproti loňskému roku výrazně vzrostl počet zaregistrovaných domén s koncovkou .co (o 162 %), která se stává oblíbenou alternativou při obsazenosti domény .com. O 119 % se zvýšil počet domén s koncovou .tw a o 103 % s koncovkou .it. Propad naopak zaznamenaly koncovky .to (- 27 %) a .je (- 24 %).

Jak rovněž ukázaly statistiky firmy Active 24, naprostá většina domén slouží k podnikatelským účelům. I když přibývá fyzických osob-jednotlivců, kteří si kupují doménu pro osobní účely, cca 85 % domén je registrováno pro byznys. Toto číslo je zhruba stejné již několik let a neočekáváme, že by se mělo v budoucnu výrazně změnit, dodává František Grunt, marketingový ředitel Active 24.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).