Dobrý den paní Kučerová,
navazuji na dotaz ze včerejšího školení. Ráda bych se ještě jednou prosím zeptala.
Máme docházkový systém, kde jsme nově zavedli elektronické schvalování dovolených, náhradního volna...
zaměstnanec elektronicky požádá a vedoucí elektronicky schválí nebo zamítne. je tam vidět, na které dny je o dovolenou žádáno a kdy vedoucí schválil/zamítl.
jde nám tedy o to zda můžeme mít takto v elektronické podobě a případně na konci měsíce jen vyjet nějakou sestavu např. za jednotlivá oddělení, kde podepíše přímý nadřízený? Nebo je nutné mít vyplněné žádanky v papírové podobě s podpisy? Pokud ano, prosím o vysvětlení proč.
Děkuji za Vaši odpověď Havrdová
Dobrý den,
čerpání dovolené určuje v souladu s ustanovením § 217 zákoníku práce zaměstnavatel (vždy je ale nezbytné předchozí vypracování písemného rozvrhu čerpání dovolené). V praxi je běžný i postup, kdy o dovolenou žádají sami zaměstnanci a zaměstnavatel jejich žádosti vyhoví či nevyhoví. Žádost je pak možné považovat za rozhodnutí zaměstnavatele o určení doby čerpání dovolené. Zaměstnavatel může předem určit pravidla žádostí, tj. komu a jakým způsobem žádost podat, vzor žádosti apod. Je vhodné upravit interním předpisem.
Není vyloučeno ani využití elektronických žádostí (dle § 562 odst. 1 občanského zákoníku je písemná forma je zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby). Bylo by tedy možné využít pro žádosti o dovolenou elektronickou žádost prostřednictvím speciálního programu (docházkového systému), kde se zaměstnanec i oprávněná osoba přihlásí prostřednictvím loginu a hesla, čímž bude zajištěna identifikace jednající osoby.
Pokud nebudete schopni zachovat čistě elektronickou podobu (zajištění identifikace obou jednajících osob), pak je jistě možné odeslat žádost elektronicky, avšak musí být po vytištění doplněna o podpisy obou jednajících osob.
Hezký den přeje