Česká správa sociálního zabezpečení od ledna už nebude automaticky zasílat oznámení o zvýšení důchodu (takzvané „valorizační oznámení“). Kdo má zájem o jeho tištěnou formu, musí podat žádost do konce září.
Valorizační oznámení bude dostupné v elektronické podobě po přihlášení na ePortálu ČSSZ nebo jej klienti automaticky obdrží do datové schránky, pokud ji mají zřízenou.
Od 1. ledna 2026 ČSSZ přestane automaticky zasílat valorizační oznámení v papírové podobě. Doručení na adresu bude možné pouze po podání písemné žádosti, a to na náklady klienta. Zpoplatnění se nebude týkat klientů narozených před 1. lednem 1955.
Jak požádat?
Žádost o papírové valorizační oznámení musí být ČSSZ doručena nejpozději tři měsíce před měsícem, ve kterém proběhne valorizace, tedy do 30. 9. 2025.
Klienti mohou žádat prostřednictvím formuláře „Žádost o zasílání oznámení o zvýšení důchodu v listinné podobě“, dostupného na ePortálu ČSSZ. Jak jsme psali, formulář lze poslat poštou, e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem nebo datovou schránkou. Lze se také obrátit na kteroukoli správu sociálního zabezpečení, kde úředníci s vyplněním žádosti pomohou.
Chystáte se žádat o oznámení o valorizaci důchodů v papírové podobě?
Kde jinde získat valorizační oznámení?
Jak uvádí ČSSZ v tiskové zprávě, valorizační oznámení v listinné podobě pak klienti mohou získat také na kterékoli správě sociálního zabezpečení, kde jim bude zdarma vytištěno, nebo v nově implementované službě na ePortálu ČSSZ, kde si ho budou moci po přihlášení zdarma stáhnout.