Pokud se chystáte založit zbrusu nový e-shop, zjistěte si, zda má v české e-commerce vůbec šanci. Poslouží k tomu data, která nabízí nový portál
Portál s daty z české e-commerce vznikl pod hlavičkou Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Je na něm možné najít například srovnání obratů v jednotlivých letech, počty zaměstnanců v e-commerce, podíl jednotlivých kategorií na prodejích nebo vývoj popularity jednotlivých způsobů platby. Všechna tato data by mohla dobře posloužit při vzniku nového e-shopu.
Od ledna 2024 jsme začali s pravidelným výzkumem mezi spotřebiteli. Na vzorku 1000 respondentů z řad online nakupujících zkoumáme jejich průměrnou útratu, počty nákupů, využití jednotlivých metod dodání zboží. V současné době tak již každý měsíc přinášíme velmi zajímavé srovnání vývoje v e-commerce. Můžeme porovnat útraty v jednotlivých obdobích, ale i meziroční vývoj,
vysvětluje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Data vycházejí také z dalších zdrojů. A to například přímo od prodejců nebo z každoroční E-commerce Study, kterou APEK připravuje.