Při tvorbě videa pro sociální sítě by firmy neměly zapomínat na důležitou věc. A tou jsou titulky. Jsou totiž stále využívané u mluvených videí, kdy se počítá s tím, že uživatel jednotlivé příspěvky na síti v rychlosti prohlíží.
Pokud máte cokoli mluveného a nejsou tam titulky, uživateli prostě nemusí dojít, že je tam hlas, že se tam o něčem mluví a v prohlížení jede dál. Vy tak ztrácíte jeho pozornost,
upozornila v rozhovoru pro Podnikatel.cz Katka Pavlíčková z agentury BGRAM. Titulky jsou tak přímo nutností.
Video z fotek? Zapomeňte
Na videa tvořená z fotek by ale firmy měly zapomenout. Jedná se bohužel o nešvar z 90. let, který se tu drží dodnes. A protože tehdy nebyly tak dostupné kamery a stříhací software, tak se právě dělala videa z fotek,
připomíná Ondra Hájek z agentury BGRAM.
Hájek proto nedoporučuje taková videa vůbec vytvářet. Důvodem je strojové čtení videa, které pak podobné výtvory ihned odhalí. Strojové čtení totiž dokáže jednoduše odhalit, zda se obraz ve videu hýbe nebo je statický.
Takové video pak uvidí násobně nižší procento lidí, než kdyby si s tím uživatel dal skutečnou práci,
uzavírá Hájek.