Imitace značek nám nevadí, důležité je dobře vypadat, vyšlo z průzkumu

22. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 631791
Nejsme natolik bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci. Toto rčení u Čechů, ale ani u Slováků zdaleka neplatí. Proti imitacím je jen třetina z nás.

Jen zhruba třetina Čechů a Slováků má vůči napodobeninám značkových výrobků výrazně odmítavý postoj. Imitace, ať už jde o oblečení nebo doplňky, akceptuje většina lidí a nevadilo by jim mít na sobě něco „nepravého“ za předpokladu, že by o tom okolí nevědělo. Takový je závěr průzkumu, který si na konci loňského roku nechala udělat agentura GfK.


Autor: www.isifa.com

Téměř polovina lidí obohatí svůj šatník padělky 

Pokud si nemůžeme dovolit drahé a značkové věci, nedělá nám problém sáhnout po imitacích. Po napodobenině drahého kousku by s klidným svědomím sáhli tři ze čtyř Čechů. A to i přesto, že kvalitu padělků hodnotíme jako průměrnou až nízkou. Důležitější je, abychom na oko dobře vypadali. Přeci jen platí, že šaty dělají člověka a značka oblečení a doplňků má tu moc vylepšit společenské postavení.

Čtěte také: Dokud budeme padělky kupovat, budou se taky vyrábět

Nejvíc frčí kopie triček a svetrů 

Nejčastěji se kopíruje sportovní oblečení populárních značek, za hubičku můžeme sehnat i výrobky známých světových návrhářů. Co se týká konkrétního sortimentu, v kurzu jsou nejčastěji falešná" trička a svetry, a s odstupem následují imitace kabelek, džínů a tenisek, upřesňuje Khaled El Tohami, regionální KAM&Sector Leader.

Mezi ty, kteří doslova odmítají nepravé zboží, patří více můžu než žen. Rozhodující je také výše příjmů. Lidé s vyššími platy si mohou dovolit značkové výrobky zakoupit.

Čtěte také: Český výrobek, dvě slova působící jako zaklínadlo pro zvýšení prodeje

Výsledky průzkumu, který si nechala udělat agentura GfK, poukázaly také na vývoj obchodu s napodobeninami. Jak v Čechách, tak i na Slovensku by se prodeji padělků mohlo dařit i v budoucnu. Polovina Čechů a Slováků očekává zvyšující se trend nákupů napodobenin značkových výrobků, dodává Khaled El Tohami.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).