Hlavní navigace

Chcete více z EU? Obraťte se na českou pomoc v Bruselu

19. 3. 2008
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 258398
Podnikatelé v České republice se mohou obrátit na Českou podnikatelskou reprezentaci při EU (CEBRE). Ta nabízí podporu a pomoc v problematice EU, informování o legislativní činnosti EU, zastupuje české podnikatele u evropských podnikatelských federací a poskytuje informační a asistenční služby.

Česká podnikatelská reprezentace při EU (CEBRE) byla zřízena v roce 2002 Svazem průmyslu a dopravy ČR, Hospodářskou komorou ČR a Konfederací zaměstnavatelských a podnikatelských svazů (KZPS) ve spolupráci s Agenturou na podporu zahraničního obchodu CzechTrade. V Bruselu působí jako součást obchodně ekonomického úseku Velvyslanectví České republiky v Belgii. Sídlí v Českém domě (60, rue du Trone, B-1050, Brussels) a má dvoučlenný tým: Michal Kadera a Alena Vlačihová.

Nabídka CEBRE se dá rozdělit na tři základní části:

  1. Zastupování zájmů českých podnikatelů – zastupování vůči evropským podnikatelským organizacím (BusinessEurope, UEAPME, EuroChamber, apod.) a evropským institucím.
  2. Informace – zprostředkování informací o evropské legislativě, fondech a programech EU, možnostech zapojení do mezinárodních projektů, hledání projektových partnerů.
  3. Vzdělávání – pořádání seminářů a konferencí na evropská témata, účast na dalších konferencích, organizace školicích stáží apod.

Jaké služby CEBRE poskytuje?

  • cílený monitoring nové legislativy, rozhodnutí a iniciativ EU, stanovisek evropských podnikatelských federací
  • identifikace správných fondů a programů EU pro záměry firem a monitoring vyhlašovaných výzev
  • vyhledávání kontaktů v institucích EU, jejich využití pro firemní prezentace a projekty
  • individuální školicí stáže v Bruselu pro české podnikatele a manažery
  • prezentace a zastupování zájmů firem před institucemi EU a evropskými podnikatelskými federacemi
  • analýzy evropské legislativy pro danou oblast

Všechny služby CEBRE si mohou podnikatelé objednat přímo v ČR, a to za ceny přístupné i malým a středním podnikům. Například monitoring komunitárních fondů a programů EU v jedné tematické oblasti je dostupný za 3000 Kč ročně, monitoring EU legislativy při výběru tří témat stojí 12 000 Kč ročně. Podnikatelé si mohou vybírat tématické oblasti ze seznamu poskytovaným CEBRE nebo zvolit své přesně specifikované téma. Přehled aktualit ke zvoleným tématům je jim zasílán dvanáctkrát ročně v elektronické podobě.

Brand24

" Naše služby využívají členské firmy a svazy zakladatelů CEBRE. Máme ale i řadu klientů mezi dalšími podnikatelskými svazy (Svaz obchodu a cestovního ruchu nebo Svaz chemického průmyslu) nebo jednotlivými firmami. Vždy je ale co zlepšovat a naším cílem je investovat v roce 2008 prostřed­nictvím zakladatelů do většího marketingu služeb CEBRE," sděluje business serveru Podnikatel.cz Michal Kadera.

Jak CEBRE kontaktovat?

  • přímo v Bruselu v CEBRE, e-mail: cebre.europe@ma­il.be
  • v Praze prostřednictvím back-office CEBRE na Svazu průmyslu a dopravy ČR - paní Miroslava Trublová, e-mail: cebre@spcr.cz
  • v Praze prostřednictvím Hospodářské komory ČR, e-mail: cebre@komora.cz
  • v Praze prostřednictvím KZPS, e-mail: kzps@kzps.cz

S čím se podnikatelé nejčastěji obrací na CEBRE?

Podnikatelé se na Hospodářskou komoru ČR jako jedno z míst, které CEBRE zastupuje, obracejí ve vztahu k Unii v nejrůznějších záležitostech. Nejčastěji to bývají otázky spojené s vývozem zboží a služeb na jednotný trh. Zjišťují, jaké musí splňovat podmínky, jak postupy dodržovat, apod., řekla pro business server Podnikatel.cz Viktorie Plívová, tisková mluvčí Hospodářské komory ČR.

Dotazy podnikatelů se nejčastěji týkají dvou oblastí – evropské legislativy a fondů a programů EU. Otázka tedy často zní „slyšel jsem, že v této oblasti existuje nějaký evropský předpis, který platí i pro mě, je to tak?” Druhá typická otázka zase směřuje na možnost financovat firemní projekt z nějakého grantu, dotace nebo programu EU, dodává Michal Kadera.

Pomůže podnikatelům zavedení jednotné evropské měny?

  • Myslím, že v některých ohledech určitě ano.
    64 %
  • Ne, všechno bude pro ně jenom dražší.
    4 %
  • Podnikatelům možná, běžní lidé na tom budou jenom tratit.
    29 %
  • Nedokážu odhadnout.
    3 %

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).