Hlavní navigace

Vyšperkujte si díky Canvě sociální sítě. Přinášíme návod, jak na působivé příspěvky

5. 4. 2024
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed
Už jsme si představili online nástroj pro tvorbu grafiky Canva. Dnes se zaměříme na to, jak v něm snadno vytvořit příspěvky na sociální sítě.

Na sociálních sítích je stále potřeba v prvé řadě zaujmout a toho mohou podnikatelé a značky dosáhnout také tím, že budou vytvářet graficky zdařilý obsah. Je to jednodušší právě díky nástrojům a návrhům, které nabízí Canva.

Kde najít šablony na sociální sítě?

Jak jsme již psali, při práci v Canvě je nutná registrace. Po přihlášení se změní ikonky v pravém horním rohu a objeví se menu na levé straně. To se skládá z položek: Domů, Magic Studio, Projekty, Šablony, Značka, Aplikace a Vytvořit tým a Koš. Přes Domů se vždy jednoduše vrátíte na hlavní obrazovku Canvy. Magic Studio je spojeno s umělou inteligencí a v Projektech najdete vaše návrhy a můžete si je zde pro přehlednost členit do složek. Šablony jsou rozděleny do sekcí, jako je Firma, Sociální sítě, Vzdělávání, Video, Marketing, Tiskové produkty a Přání a pozvánky. Sociální sítě je přitom značka, kde najdete požadované šablony, přičemž v horní části si můžete vybrat z šablon podle toho, jaký návrh potřebujete vytvořit (například úvodní fotku na Facebooku, Piny Pinterestu nebo TikTok videa). Pod nimi jsou Doporučené sbírky šablon a procházet můžete podle Canvy také vysoce kvalitní šablony pro sociální sítě.

Ukázka návrhů pro sociální sítě

Autor: Jana Langerová, podle licence: Rights Managed

Jak na instagramový příspěvek

Když kliknete na Příspěvek na Instagramu (buď ve výše popsané horní nabídce nebo v rozbaleném menu na pravé straně), objeví se zde spousta šablon. Mezi nimi je možné vyhledávat prostřednictvím filtrů. Ty se dělí podle formátu (čtverec nebo na výšku), stylu (moderní, minimalistické, prosté, profesionální, elegantní, estetické a další), motivů (například podnikání, marketing, společnost), funkce (animace, video, zvuk), ceny (placené nebo zdarma) a barvy. Po kliknutí na tlačítko Všechny filtry je zde dále ještě ročník, předmět nebo téma.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).