Hlavní navigace
největší server pro podnikatele v ČR
Články
Podcasty
Poradna
Průvodce podnikáním
Diskuze o účetnictví
Zákony
Firemní finance
Kalkulačky
Podnikatel.cz do mailu
Vzory smluv
Šablony a formuláře
Rejstřík firem
Fotogalerie
Úřady
Kurzovní lístek
Hledat
Přihlásit
Zůstat přihlášen
Registrovat
Zapomenuté
heslo
nebo
jméno
Zbývá jen
34 dnů
na
daňové přiznání
.
Pomůžou vám naše
chytré
formuláře
.
Podnikatel.cz
»
Témata
»
Zákon o ochraně spotřebitele
Zákon o ochraně spotřebitele
61
–
90
/
161
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
Následující strana
Poslední strana
Objednáte-li přes e-shop padělek, můžete přijít jak o zboží, tak o peníze
Celní správa ČR apeluje na spotřebitele, aby byli při nákupu na internetu obezřetní a ohlídali si, zda nenakupují padělky. Může se tak stát, že jim zboží nedorazí. Nedočkají se ale ani vrácení peněz. „Zásilky v poštovní přepravě obsahující výrobky…
Jana Knížková
14. 10. 2021
Špatná barva, špatný střih: Jak reklamovat služby kadeřníka?
Už tím, že dosednete do kadeřnického křesla a vyslovíte svou představu, uzavíráte s kadeřníkem smlouvu o dílo. Kadeřník je tak povinen postupovat v souladu s vašimi pokyny. Pokud je výsledek jiný nebo s vadami, lze jej reklamovat. Popište, co…
Jana Knížková
22. 9. 2021
Alza dostala pokutu 250 000 korun, prodávala respirátory bez označení výrobce
Alza.cz dostala pokutu od České obchodní inspekce (ČOI) ve výši 250 000 korun, a to mimo jiné za to, že prodávala respirátory, které nesplňovaly příslušná nařízení EU, výrobky neobsahovaly návod, ani identifikaci výrobce a ani důležité informace…
Daniel Morávek
20. 9. 2021
„Energošmejdi" to zkouší dál. Pro souhlas si volají nebo navštěvují hlavně seniory
Nekalé praktiky ze strany zprostředkovatelů energií rozhodně nejsou minulostí. Dějí se dále a spotřebitel by se měl mít stále na pozoru. Na tento fakt poukázaly kontroly ze strany České obchodní inspekce. Inspekce ve 2. čtvrtletí tohoto roku…
Jana Knížková
7. 9. 2021
Prodejce může odmítnout obsloužit zákazníka bez respirátoru. Nejde o diskriminaci
Stále častěji se objevuje dotaz ohledně údajné diskriminace spotřebitele, který není vpuštěn do provozovny či není obsloužen, když nemá nasazený respirátor. Česká obchodní inspekce vysvětluje, proč se v tomto případě o diskriminaci nejedná. …
Jana Knížková
19. 8. 2021
Počet nových komentářů
4
Polský výrobce poslal do Česka nanuky s karcinogenní látkou
V České republice probíhá stahování zmrzlin od polského výrobce Froneri Ice Cream, prodávané pod obchodní značkou Milka. Zmrzlina obsahuje stopové množství etylenoxidu. Upozornila na to Státní veterinární správa (SVS). Tento pesticid má…
Michael Hovorka
11. 8. 2021
Je možné reklamovat věc, kterou jste pořídili z druhé ruky?
Nákupy z druhé ruky umožní ušetřit. Ale cena není vždy všechno. Jak postupovat, pokud se zboží z druhé ruky ukáže jako závadné? Lze jej reklamovat?
Jana Knížková
15. 7. 2021
Doba čtení:
2 minuty
ČOIka provedla masivní kontrolu eshopů. Výsledek? Pokuty za 1,5 milionu korun
Některé české e-shopy se stále dopouštějí klamavých praktik a nedodržují zákon. Z kontrol ČOI si odnášejí pokuty.
Michael Hovorka
23. 6. 2021
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
2 minuty
E-shopy okrádají zákazníky méně. Vznikly ale nové a rizikové, říká šéf ČOI
Covid zamával i s činností České obchodní inspekce. Počet podnětů se sice nezvýšil, ale vznikly nové a rizikové e-shopy, které jsou předmětem kontroly.
Michael Hovorka
16. 4. 2021
Doba čtení:
8 minut
Zboží nelze reklamovat bez účtenky a další omyly při reklamacích
S možností reklamovat zboží nebo služby se pojí celá řada omylů, kvůli kterým spotřebitel raději od reklamace ustoupí. Jaké to jsou?
Jana Knížková
26. 1. 2021
Doba čtení:
2 minuty
Na právo vrátit zboží e-shopu máte 14 dní. Pozor však na výjimky
Při nákupu na internetu má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Existují však výjimky, kdy toto neplatí.
Jana Knížková
14. 1. 2021
Doba čtení:
2 minuty
Poškozený balík či rozbitá zásilka: Kdo je za to zodpovědný?
Zboží, které jste si koupili online a nechali zaslat, dorazilo rozbité. Kdo nese zodpovědnost a jak postupovat?
Jana Knížková
11. 12. 2020
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
2 minuty
Jak postupovat při reklamaci, když jsou obchody zavřené?
Brzy vyprší dvouletá reklamační lhůta na zboží, které chcete reklamovat. Jenže, obchod, kde bylo zboží zakoupeno, je zavřený. Jak tedy na reklamaci?
Jana Knížková
3. 11. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Efektivní páka na agresivní praktiky tzv. energošmejdů opět v nedohlednu
Jedna z cest, jak zatočit s praktikami tzv. energošmejdů, je novela energetického zákona. Její projednání bylo však opět odsunuto.
Jana Knížková
2. 10. 2020
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
1 minuta
Využili doby koronavirové a zakládali e-shopy. Ne vždy jsou vůči zákazníkům fér
Od začátku koronavirové pandemie vznikly desítky nových e-shopů. Kontroly odhalily, že ne všechny, ať už nové či stávající, dodržují zákonem daná pravidla.
Jana Knížková
24. 9. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Smazali inzerát, ty s podobným textem mohly na webu zůstat. I to je diskriminace
Diskriminace spotřebitelů ze strany obchodníků není výjimkou. Za jaké prohřešky mohou padat pokuty?
Jana Knížková
20. 8. 2020
Doba čtení:
1 minuta
Hygiena, skladování i doklady. Zjistili jsme, na co si posvítí kontroly stánků
Nejrůznějších stánků s občerstvením najdeme na nejrůznějších místech i akcích spoustu. Na co si musí dát pozor jejich provozovatelé?
Jana Langerová
31. 7. 2020
Doba čtení:
6 minut
Pozor, chybí vám na stánku ceník? Pak si koledujete o pokutu
Česká obchodní inspekce se v jižních Čechách zaměřila na vodácké kempy a občerstvení na Vltavě, kde zkontrolovala čtyři provozovny.
Jana Langerová
13. 7. 2020
Doba čtení:
1 minuta
Zrušili přihlášku do energetické aukce, pokutu vymáhá inkasní agentura. Může?
Ve spojitosti s energetickými aukcemi, se kterými to zkouší tzv. šmejdi, se teď objevuje další nešvar. Dejte si pozor na inkasní agentury.
Jana Knížková
2. 7. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Energošmejdi to zkouší opět po telefonu: Stačí jedno „ano“ a průšvih je na světě
Zavolají, aby představili levnější nabídku energií kvůli pandemii. Stačí jedna nevinná otázka, na kterou odpovíte „ano“, a smlouva může být uzavřena.
Jana Knížková
3. 6. 2020
Počet nových komentářů
2
Doba čtení:
2 minuty
Diskriminace cizinců v českých restauracích: Nesmyslné poplatky a odlišné menu
Diskriminace v českých restauracích se vloni objevovala mnohem častěji než v roce předešlém. Čeho se restauratéři na cizincích dopouštějí?
Jana Knížková
21. 5. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Za finty se slevami pokuty v horentních výškách. Co se na zákazníka zkouší?
Zdá se to jako skvělá nabídka, která se neodmítá. Ve skutečnosti je to finta na spotřebitele. Za takové jednání padaly sankce v horentních výškách.
Jana Knížková
4. 3. 2020
Doba čtení:
1 minuta
Pasti na zákazníka: Energošmejdi, zprostředkovatelské e-shopy a nefér seznamky
Zatímco předváděcí akce jsou na ústupu, objevují se další nové oblasti, kde se spotřebitel lehce napálí a zbudou mu jen oči pro pláč. Na co si dát pozor?
Jana Knížková
20. 2. 2020
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
3 minuty
V čem se liší účtenka u běžného, zjednodušeného a zvláštního režimu EET?
Ať už podnikatel eviduje v jakémkoli režimu EET, vždy musí zákazníkovi vydat účtenku. Povinné údaje na účtence se však liší dle toho, o jaký režim se jedná.
Daniel Morávek
14. 2. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Pozor na tzv. zprostředkovatelské e-shopy. V případě reklamace jste nahraní
Hezké obrázky zboží za hubičku, které je často dopraveno zdarma. Zní to lákavě, ale většinou je v tom u e-shopů s podobnou nabídkou háček. Mějte se na pozoru.
Jana Knížková
23. 1. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Konec geoblockingu neberou některé e-shopy vážně. Zákazníky s klidem omezují
Nařízení o omezení geoblokování platí pro internetové obchody už od prosince 2018. Některé e-shopy ho však ještě nevzaly na vědomí.
Jana Knížková
2. 1. 2020
Počet nových komentářů
7
Doba čtení:
1 minuta
Topná sezóna odstartovala. Prodejci šidí spotřebitele i při prodeji dřeva
Příležitost dělá zloděje. Pokud nejsou zákazníci obezřetní, mohou být ošizeni ze strany prodejců i při nákupu dřeva. Častá pochybení se týkají ceny.
Jana Knížková
29. 10. 2019
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
2 minuty
Chyby při reklamacích: Odmítnutí k reklamaci použité zboží či prodloužení lhůty
Obchodníci se v oblasti reklamací stále dopouští celé řady chyb. Jejich následky však poté nese spotřebitel. Jaké jsou nejčastější nešvary?
Jana Knížková
24. 10. 2019
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
3 minuty
Diskriminace cizinců na letišti: Za to, že se u nás můžete najíst a napít, 53 Kč
Nelichotivě skončily kontroly restaurací na Letišti Václava Havla. Nejenže tu cizinci za služby platí nesmyslné poplatky, nedočkají se ani výhodnější nabídky.
Jana Knížková
23. 10. 2019
Doba čtení:
2 minuty
Ostuda české gastronomie: Nesmyslné poplatky pro cizince či okrádání při vracení
Příležitost dělá zloděje. Děje se tak bohužel stále v české gastronomii. Některé restaurace nemají stále problém okrádat cizince.
Jana Knížková
26. 9. 2019
Doba čtení:
2 minuty
61
–
90
/
161
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
Následující strana
Poslední strana
BusinessCenter
Daň z příjmů
Daňové přiznání
DPH
E-shop
Jak podnikat
Koronavirus
OSVČ
Zaměstnanci
Zaměstnavatelé
Všechny témata
Komerční sdělení
AI jako spolehlivého kreativce a pomocníka v tvorbě obsahu představí Content First
Jak růst se svou značkou v digitální době 21. století?
Aktuální kurzovní lístek -
EXCHANGE s.r.o.
dne 29. 3. 2024
EUR
25,220
25,300
USD
23,390
23,490
TIP: VYDĚLÁVÁTE V ZAHRANIČÍ?
Pošlete si výplatu na svůj CZK účet -
bez poplatků!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji