Od dubna do října se v japonské Ósace koná Expo 2025. A Češi už tam plánují svoji dovolenou. Japonsko se tak letos může stát exotickým hitem. Zájem o poznávací zájezdy se totiž meziročně zdvojnásobil.
I když Češi exotiku nejčastěji vybírají s pobytem od podzimu do jara, letos by právě díky Japonsku mohly převládat i letní měsíce. Roste také zájem o dobrodružné výpravy a autentické zážitky. Zákazníci cestovních kanceláří směřují i do zemí vyhledávaných v menší míře. Vybírají si například:
- státy střední a jižní Afriky (Uganda, Rwanda, Namibie ad.)
- země Blízkého východu (Omán, Írán, Bahrajn, Saúdská Arábie ad.),
- postsovětské republiky (Kazachstán, Kyrgyzstán, Uzbekistán ad.),
- země Kavkazu (Gruzie, Arménie, Ázerbájdžán),
- státy střední a Jižní Ameriky (Kolumbie, Ekvádor, Panama, Nikaragua, Kostarika, Argentina),
- asijské destinace jako Laos, Kambodža či Malajsie.
Češi se postupně vrací také do Číny, zejména za týdenními poznávacími okruhy. Letos je Japonsko také velmi populární díky světové výstavě EXPO. Přímé letecké spojení podporuje zájem o Tchaj-wan a Jižní Koreu,
doplnila Kateřina Chaloupková, výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).