Státní úřad inspekce práce spustil nový Portál inspekce práce. Na dálku je teď možné podání podnětu až po poradenství v pracovněprávních otázkách. Portál tak pomůže jak zaměstnavatelům a firmám, tak samotným zaměstnancům.
Portál inspekce práce lidem pomáhá odstranit bariéry, bez nutnosti chodit na úřad si mohou snadno požádat o radu nebo podat podnět ke kontrole. Firmám zároveň ulehčuje administrativu, protože řadu věcí vyřídí online a mají podání přehledně na jednom místě,
uvádí v tiskové zprávě ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.
Co všechno portál umí?
Po přihlášení přes Identitu občana mají zaměstnanci i firmy k dispozici celou řadu služeb:
- požádat o radu v pracovněprávních otázkách,
- podat podnět ke kontrole zaměstnavatele,
- získat potvrzení o neuložení sankce,
- sledovat stav svých podání, dostávat upozornění a reagovat na výzvy,
- spravovat přístupy a přidávat další uživatele,
- mít všechny žádosti a dokumenty na jednom místě.
Později bude možné přes portál nahlásit úrazy na pracovišti.
Portál je možné používat i bez ověření identity, například pro podání podnětu ke kontrole nebo jednoduchý dotaz. Nevýhodou je, že bez přihlášení už žádost později neupravíte.
Digitalizace pokračuje
Spuštění portálu je součástí postupné digitalizace inspekce práce. V roce 2024 byl zprovozněn Registrační portál pro vysílání pracovníků v rámci EU, přes který už bylo nahlášeno téměř 29 tisíc lidí,