Hlavní navigace

7 tipů pro firemní Facebook. Naučte se efektivněji používat sociální sítě

12. 6. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: www.isifa.com
Vytvořit firemní profil na Facebooku je prvním krůčkem pro to se spojit se svými zákazníky v podobě fanoušků. Přinášíme pár tipů, jak tuto síť ovládnout.

Na Facebooku jsou necelé čtyři miliony Čechů. Jak vyplývá z údajů portálu Zoomsphere.com, počet českých uživatelů na této sociální síti stále roste. Aktuálně se jejich počet drží na 3 943 240. To je silná základna pro oslovení nových a potenciálních zákazníků.

1) Založením firemního profilu to teprve začíná

Založit firemní stránku na Facebooku je prvním krokem. Stačí využít jednoduchého odkazu, který se vyplatí uložit do záložek. Správce stránky by měl pamatovat, že firemní stránka bude mít návaznost na jeho profil, pod kterým stránku zakládá. Proto by se tvorba těchto firemních profilů neměla určitě vkládat do rukou zaměstnanců, kteří dříve nebo později mohou odejít. S uživatelským profilem je firemní stránka propojena také pomocí aplikací, jakmile odstraní správce aplikaci na své straně, nebude fungovat už ani na firemním profilu.

2) Vytvořte si zapamatovatelnou adresu

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Na Facebook jděte chytře. 

Dalším krokem je nastavení uživatelského jména, respektive zapamatovatelné URL adresy pro stránku na Facebooku. Podnikatel.cz je na Facebooku pod URL: www.facebook.com/podnikatel

Jak docílit této zapamatovatelné adresy? Je k tomu zapotřebí další chytrý odkaz. Na něm lze nastavit uživatelské jméno na všechny spravované stránky včetně svého uživatelského profilu. Opět upozornění, že manažerská práva správců by se určitě neměla vkládat do rukou zaměstnanců, kteří by tak mohli stránku přejmenovat na ne zcela vhodný tvar.

3) Poupravte grafiku profilu

Facebooku, stejně jako ostatní sociální sítě, nedovolují příliš personalizovat firemní profily. Proto i správce musí respektovat aktuální nastavení této sociální sítě. Pro přizpůsobení grafiky té firemní,lze tak použít maximálně cover (úvodní) fotku, což je velký obrázek zobrazující se všem veřejně, a také profilový obrázek.

Do něj nemá cenu vkládat celé logo, pokud je například příliš široké. Je lepší v tomto případě využít tzv. favicon ve vysokém rozlišení, tedy znak, který vychází z loga. To je pak možné chytře umístit přímo do cover fotky. Vezměte si příklad ze stránek, které mají podle Zoomsphere největší počet fanoušků v Česku.

4) Úvodní fotka má svá pravidla

U úvodní fotky buďte ale obezřetní. Neměli byste porušit pravidla Facebooku. Ty už jsou však mírnější než dříve. Potvrzuje to případ společnosti Mastercard, která je na FB označena jako ověřená a přesto vyzývá prostřednictvím své úvodní fotky k soutěži, což ještě donedávna bylo zakázáno.

Obecně byste měli podle Facebooku použít obrázek, který bude vaši firmu reprezentovat. Takový obrázek nesmí porušovat duševní vlastnictví třetích stran, tedy nelze použít fotku z fotobanky, pokud nemáte pro to příslušná práva.

 

Start: Začněte podnikat s Podnikatel.cz

Úvodní fotka má být podle současného nastavení nejméně 399 pixelů na šířku a měla by obsahovat maximálně 20 % textu. Celkově by tak fotka měla mít rozměr 851 pixelů na šířku a 315 pixelů na výšku. Je lepší nahrát fotku o velikosti do 100 kilobajtů. Facebook bohužel jednotlivé úvodní fotky komprimuje, takže dochází pak ke zkreslení a rozostření úvodní fotky.

5) Publikujte automaticky 

Mít stránku na Facebooku nestačí, musíte se také o ní pravidelně starat. Abyste však s ní nemuseli trávit zbytečně mnoho času, lze ji jednoduše propojit s vaším firemním webem, pokud na něm publikujete aktuality. Ty lze na firemním Facebooku publikovat automaticky, jakmile jsou publikovány i na firemním webu, a to za předpokladu, že firemní web disponuje tzv. RSS kanálem. Podnikatel.cz má pro své články k dispozici RSS kanál ve formátu: http://rss.podnikatel.cz/clanky/

Aby docházelo k automatické publikaci, využijte různých služeb, které dokážou z RSS kanálu přetáhnout odkazy i informace přímo na firemní Facebook. Jedním z takových je Twitterfeed.com (i když je tato služba primárně zaměřena na sociální síť Twitter, dokáže publikovat i na firemní profil na Facebooku), lepší však pro správu a automatizaci je například služba IFTTT.com. Zde se zaregistrujte, propojte svůj uživatelský Facebook a využijte tzv. receptu, který jsme pro vás připravili. Stačí nahradit adresu RSS kanálu serveru Podnikatel.cz vlastním kanálem a o vše ostatní se už postará systém sám: https://ifttt.com/recipes/98123

6) Publikujte efektivně ručně

Pro sociální sítě obecně platí, čím více fotek a videí, tím lépe. Je to obsah, který se nejčastěji sdílí. A to je také účel, jak se dostat k novým fanouškům, tedy i novým potenciálním zákazníkům. Čím originálnější a vtipnější fotografie budete sdílet, tím je větší šance na virální šíření. Platí také obecně podmínka, že pokud chcete publikovat pouze status, tedy nějaké oznámení, je i v tomto případě lepší ho publikovat s fotkou. Ta se totiž dostane k většímu počtu uživatelů.

Daně x

Facebook totiž záměrně nezobrazuje vaše příspěvky všem uživatelům, zhruba pouze desetině z nich. Pokud si správce přeje poslat příspěvek opravdu všem uživatelům, musí za něj zaplatit. Ne vždy se taková investice vyplatí, proto nezapomínejte publikovat takový obsah, který je žádaným a který i Facebook pustí dál.

7) Nezapomeňte na zřízení rolí správců

Každá firemní stránka má také své nastavení. Jestliže stránku spravuje více lidí, je dobré jim nastavit i příslušná práva. Rozhodně není dobré, aby každý z uživatelů měl nejvyšší, tedy manažerské právo. Pro publikování je určena role Tvůrce obsahu, pro editaci komentářů Moderátor, pro tvorbu reklam Inzerent a pro zjišťování analýz role Analytik přehledů. Manažerem stránky je ten uživatel, který zároveň rozhoduje o rolích ostatních uživatelů. Pokud učiníte svého zaměstnance manažerem, nemůžete se pak divit, že při vyhazovu stránku smaže, či vás z její správy vyhodí. Role Manažer toto vše povoluje.

Uvítali byste další díl článku na firemní Facebook?

  • ANO
    97 %
  • NE
    3 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).