Koupil kalhoty s dírou ve slevě. Teď se je snaží reklamovat. Má šanci?

Sdílet

9.6.25 2x /sleva, kontrola, hlídání, muž, šok Autor: Depositphotos
Ilustrační obrázek

Zboží sice s výraznou slevou, ale také s výrazným poškozením. I to se může objevit na pultech obchodů. Je vůbec možné takové zboží reklamovat? 

Děravé kalhoty nebo šaty se skvrnou podnikatel nabízet může. Podmínkou ale je, že spotřebitel musí být na vady zboží předem upozorněn a zboží musí být zlevněno kvůli právě této konkrétní vadě. Navíc musí být vadné zboží vystavené a prodávané odděleně od ostatního zboží, aby nedocházelo k záměně. Na problematiku upozorňuje spotřebitelský server dTest.cz.

Slevy aneb Jak v tom pořád plaveme Přečtěte si také:

Slevy aneb Jak v tom pořád plaveme

Jestliže prodávající předem upozorní spotřebitele na konkrétní vadu, například, že chybí knoflík na saku , a ten s tímto stavem souhlasí, pak si kupuju výrobek „se slevou kvůli vadě“. V takovém případě už nemá právo tuto konkrétní vadu později reklamovat, uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Jak je to s důkazem?

Jestliže dojde ke sporu, bude na prodávajícím, aby prokázal, že o vadě skutečně předem informoval. V opačném případě má spotřebitel právo zboží reklamovat i na vadu, kvůli které by za normálních okolností mohla být poskytnuta sleva.

Důležité je, že informace o vadě musí být sděleny před uzavřením kupní smlouvy – například při prohlídce zboží nebo při objednávce. Pouhé označení vady až na účtence či dokladu o koupi není podle rozhodnutí Nejvyššího správního soudu z roku 2019 dostatečné upozornění, dodává Hekšová. 

Obchody a e-shopy už nebudou moct „čarovat“ se slevami. Jaká budou nová pravidla? Přečtěte si také:

Obchody a e-shopy už nebudou moct „čarovat“ se slevami. Jaká budou nová pravidla?

Co když se objeví jiné vady?

Slevu z důvodu vady lze vztáhnout jen na konkrétní vadu, na kterou byl spotřebitel upozorněn. Ostatní vady, které se objeví do dvou let od převzetí zboží, lze reklamovat standardně. Například vady způsobené výrobní chybou nebo nekvalitním materiálem.

Jaké máte zkušeností s reklamací?

Odborný zdroj: dtest.cz

Autor aktuality

Jana Knížková píše podnikatelské aktuality. Zaměřuje se na změny zákonů, dávky, OSVČ a zpravodajství ze státní správy. Profil autorky →

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).