Rozvojem center měst proti hypermarketům

12. 7. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

S rozmachem nákupních zón klesá návštěvnost center a malé obchody krachují. To je problém mnoha českých a moravských měst. Podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ je východiskem umisťování takříkajíc specialit. Kromě stále oblíbenějších trhů a akcentu na čerstvé nebo původní potraviny jde o značky a obchody, které v obchodních centrech chybějí. Samozřejmostí jsou kavárny, restaurace a další gastro nabídka, včetně zábavních podniků, sděluje Lenka Hartmanová, analytička DTZ. Podle ní by na prvním místě měla být urbanistická koncepce a stimulace lidí k cestě do centra. A to počínaje přátelským veřejným parterem, bezpečnou nemotorizovanou a kvalitní veřejnou dopravou popřípadě parkovacími domy a konče množstvím odpočinkových ploch, zeleně nebo míst, kde se mohou zabavit jak senioři, tak i rodiny s malými dětmi.

Příklady řešení lze nalézt v západní Evropě. Po živelné výstavbě hypermarketů a nákupních center na okrajích měst následně přistoupily radnice postupně k regulaci výstavby a podpoře revitalizace center měst, která utrpěla odlivem obchodů a zákazníků do nákupních center.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).