Franšízy mohou zachránit obchodní centra

19. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Franšízanti by mohli v budoucnu zaplnit část obchodních center. Podle Martina Kubíka ze společnosti DTZ by mohl jejich podíl v tuzemských nákupních centrech během několika let dosáhnout až 20 %.

Díky franšíze se totiž na tuzemský trh mohou dostat i značky, které by se k tomuto kroku odhodlávaly delší dobu. Aktuálně se to týká několika desítek značek, známých z celého světa, doplnil Martin Kubík.

Franšízy navíc mohou vytáhnout trh z paty krachujícím obchodním centrům, které se potýkají s přebytkem volných jednotek. V praxi obchodní centra podepisují nájemní smlouvy s vlastníky značky, kteří pak sami volný prostor poskytují franšízantům. Čtěte také: Jak si zařídit franšízu.

Autor článku

Je zástupcem šéfredaktora Podnikatel.cz a zajímá se o novinky a změny v legislativě s dopadem na byznys. Věnuje se také analýzám a komentuje aktuální dění. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).