O2 převádí uživatele na Oneplay automaticky, vypovědět smlouvu je "peklo"

Sdílet

15.5.25 4*/ Zapomenout, zděšení, vzpomínka, chyba, omyl, muž Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Nová spolupráce společnosti O2 se streamovací platformou Voyo byla avizována dlouho dopředu. Nyní společnost převádí stávající uživatele služby O2 TV na Oneplay, a to automaticky, bez jejich aktivního souhlasu. 

Na podivné praktiky společnosti O2 upozorňuje spotřebitelský server dTest. Ten také poukazuje na komplikace, které nastávají v momentě, kdy chtějí uživatelé vypovědět smlouvu. 

Pozor na ně: Nabízí služby za super cenu, ale pak vám měsíčně strhávají peníze Přečtěte si také:

Pozor na ně: Nabízí služby za super cenu, ale pak vám měsíčně strhávají peníze

dTest připomíná zákon o elektronických komunikacích, dle kterého mají poskytovatelé elektronických komunikací možnost změnit smluvní podmínky, pokud tak bylo předem ujednáno (spotřebitelé naleznou takové ujednání typicky v původní smlouvě či obchodních podmínkách). 

Poskytovatelé elektronických komunikací však musí v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informovat o veškerých změnách nejpozději jeden měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy a zároveň ho informovat o jeho právu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí, upozorňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Obchodní podmínky někteří podnikatelé zneužívají. Sázejí na to, že je lidé nečtou Přečtěte si také:

Obchodní podmínky někteří podnikatelé zneužívají. Sázejí na to, že je lidé nečtou

Uživatelé informováni byli

Uživatelé byli ze strany operátora informováni o tom, že změna služby proběhne automaticky. V případě nesouhlasu měli a stále mají možnost smlouvu vypovědět. Informace byla zaslána dopisem nebo e-mailem. Ve skutečnosti však nebyl spotřebitelům poskytnut transparentní a jednoduchý mechanismus pro odmítnutí změny, dodává Eduarda Hekšová. 

Komplikace, které během vypovězení nastaly

Dle zkušeností uživatelů, kteří se obrátili se stížnostmi na spotřebitelskou poradnu,  nebylo možné vypovědět smlouvu odpovědí na e-mail. Nabízela se však možnost zavolat na zákaznickou linku. Zde se ale museli uživatelé nejprve vypořádat s virtuálním asistentem, který jim v jejich požadavcích často nevyhověl nebo jejich požadavku nerozuměl. Další možností je zaslání dopisu či osobní návštěva pobočky.

Jak se však ukázalo, uživatelé mnohdy nepochodili ani při osobní návštěvě pobočky. Pracovníci spotřebitelům sdělili, že jejich smlouvu nelze vypovědět, respektive že vypovězení bude možné až od prvního dne změny, tedy až jim začnou strhávat peníze za tuto novou službu, se kterou nesouhlasí, vysvětluje Eduarda Hekšová.

Zdroj: dtest.cz

Autor aktuality

Jana Knížková píše podnikatelské aktuality. Zaměřuje se na změny zákonů, dávky, OSVČ a zpravodajství ze státní správy. Profil autorky →

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).