Obsah obchodních podmínek je vždy důležitý. Většina spotřebitelů je však nečte a někteří podnikatelé, zejména ti pochybní, toho zneužívají.
Existují tak případy, kdy jsou zákazníci odkazováni s řešením reklamace či odstoupením od smlouvy do Číny nebo Saúdské Arábie, protože podnikatel se označuje pouze za zprostředkovatele prodeje.
O prodeji, který je pouze zprostředkovaný, musí podnikatel řádně informovat
Právě u zprostředkovaného prodeje, který je stále na vzestupu nejčastěji prostřednictvím tzv. marketplace, je opravdu zpravidla nutné se s případnými problémy obrátit přímo na prodávajícího, který může být z jiné země. O tom však musí být spotřebitel řádně informován.
Takové informování by mělo být uvedeno viditelně přímo na stránkách. U samotného produktu by poté měl být řádně označen prodávající, který věc dodá. Samotnou informaci v obchodních podmínkách by bylo nutné vyhodnotit jako překvapivé ustanovení, ke kterému se nepřihlíží,
upřesňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest a dodává: Jestliže tedy informování není dostatečné, má tento zprostředkovatel stejné povinnosti jako prodávající.
Pokud je podle Hekšové v obchodních podmínkách upraveno například místo pro zaslání zboží k reklamaci (např. smluvní servis v České republice), lze takové ustanovení až na výjimky považovat za účinné.