Jednu z věcí, se kterou se museli potýkat vývojáři hry Kingdom Come: Deliverance II, tvořila i podoba rozkvetlých luk ve středověku. Inspiraci nakonec našli v milovické rezervaci velkých kopytníků.
Proč vývojáři našli inspiraci v milovické rezervaci
Hra Kingdom Come: Deliverance II se stala fenoménem prakticky ihned po svém uvedení na začátku letošního února. Jen za první den se prodalo milion kopií této hry, což pokrylo náklady na její vývoj. Za první tři měsíce si pak hru pořídily tři miliony hráčů. Prvního dílu se za přibližně sedm let prodalo deset milionů kopií. Děj druhého pokračování hry zavádí hlavního hrdinu Jindřicha ze Skalice do Kutné Hory, ale také na nedalekou tvrz Malešov nebo na hrad Trosky.
Jednu z věcí, kterou vývojáři Kingdom Come: Deliverance II řešili, byla podoba rozkvetlé krajiny ve středověku. Inspiraci pro co nejvěčnější ztvárnění pestré louky z období 15. století nakonec našli v milovické rezervaci velkých kopytníků, kde pasou stáda divokých koní, zubrů a zpětně šlechtěných praturů. Tedy druhů, které po tisíce let vytvářeli podobu české krajiny.
V rámci vývoje Kingdom Come: Deliverance II jsme se snažili o maximální autenticitu a historickou věrnost do nejmenšího detailu. Ať už se týká původní podoby historických budov, oděvů, výzbroje, ale i podoby tehdejší krajiny. Proto jsme v rámci shromažďování potřebných podkladů navštívili také milovickou rezervaci velkých kopytníků,
vysvětluje Viktor Höschl, Art Director herního studia Warhorse Studios.
Na běžné pastvině hospodářských zvířat by grafici předlohu pro hru nenašli. Intenzivní pastviny hospodářských zvířat jsou většinou druhově velmi chudé a s původní podobou české přírody před staletími nemají nic společného. Jsme rádi, že jsme mohli vývojářům druhého dílu světově populární hry poskytnout inspiraci, jak vypadala krajina před nástupem průmyslového zemědělství,
říká Dalibor Dostál, ředitel ochranářské společnosti Česká krajina, která milovickou rezervaci velkých kopytníků založila v roce 2015 ve spolupráci s vědci.
Ke hře vyšlo druhé rozšíření
Včera vyšlo druhé rozšíření hry s názvem Odkaz kovárny (Legacy of Forge), ve kterém mohou hráči v roli Jindřicha ze Skalice obnovovat poničenou kovárnu v Kutné Hoře a pracovat na výrobě zbroje i zakázkách pro kutnohorské měšťany. Už v květnu vyšlo první rozšíření s názvem Barvy smrti (Brushes with Death) o tajemném malíři. V zimě Warhorse Studios plánuje připojit k českému videohernímu titulu ještě třetí rozšíření.