Jedna chyba a zákazník váš e-shop pošle na seznam rizikových. Jak z něho ven?

Sdílet

26.8.25 5*/muž, šok, počítač, zděšení vyplašení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Česká obchodní inspekce (ČOI) pravidelně zveřejňuje na svém webu přehled internetových obchodů, které považuje za rizikové. Jak se bránit, pokud jste přesvědčeni, že je váš e-shop na seznamu neprávem? 

Zařazení e-shopů na tento seznam je pouze doporučením pro spotřebitele, aby zvážili nákup, nicméně pro podnikatele to může mít negativní dopad na pověst i prodeje. 

Velká čistka na internetu: Berňák brzy spustí hon na e-shopy, co neplatí daně Přečtěte si také:

Velká čistka na internetu: Berňák brzy spustí hon na e-shopy, co neplatí daně

Jak se bránit a na koho se obrátit?

Pokud nesouhlasíte se zařazením svého e-shopu na seznam rizikových obchodů nebo pokud chcete řešit nápravu zjištěných nedostatků, máte možnost se bránit. Obraťte se přímo na Českou obchodní inspekci prostřednictvím e-mailu podatelna@coi.gov.cz

Důvody, proč je e-shop na seznamu

Nejčastější důvody, proč se e-shop ocitne na seznamu rizikových obchodů ČOI:

  • nedodržování zákonných povinností vůči spotřebitelům (např. chybějící údaje o podnikateli, nedostatečné informace o reklamaci či odstoupení od smlouvy),
  • obtížná vymahatelnost spotřebitelských práv (zboží nedorazí, nereagujete na reklamace, vrácení peněz se vleče apod.),
  • nesoulad obchodních podmínek s právními předpisy.
Obchodní podmínky někteří podnikatelé zneužívají. Sázejí na to, že je lidé nečtou Přečtěte si také:

Obchodní podmínky někteří podnikatelé zneužívají. Sázejí na to, že je lidé nečtou

Doporučení pro podnikatele

Pravidelně kontrolujte svůj e-shop. Zejména obchodní podmínky, kontaktní údaje, informace o reklamacích a dodacích lhůtách.

Reagujte na stížnosti zákazníků včas. Nespokojený zákazník je často důvodem, proč se obchod dostane do hledáčku inspekce.

Pokud se na seznam dostanete, jednejte rychle. Napište ČOI, doložte, že jste nedostatky napravili, a žádejte přehodnocení.

Chcete založit nový e-shop? Tato čísla ukazují, jestli to má smysl Přečtěte si také:

Chcete založit nový e-shop? Tato čísla ukazují, jestli to má smysl

Autor aktuality

Je redaktorkou Podnikatel.cz a zajímá se o aktuální dění a dopady novinek na podnikatele. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).