4. lekce: Aby vás vaši zákazníci našli…
Vše si ukážeme na následujícím příkladu:
Představte si, že jste výrobce sportovních potřeb HopSport, který má kamennou pobočku v Ostravě a spouští také zásilkový obchod. Pro tuto příležitost si vytvořil novou webovou stránku, na které nabízí sortiment sportovních potřeb na turistiku, kola a potápění. Co má dělat, aby jej návštěvníci na webu našli?
Může využít dvou základních nástrojů:
- Přirozené výsledky vyhledávání
- Online reklama
Jak využít přirozených výsledků vyhledávání?
Pokračujme v příkladu: Potencionální zákazník hledá ve vyhledávači www.google.cz, www.google.com, www.seznam.cz, www.centrum.cz, www.atlas.cz „sportovní oblečení“. Co najde na Google.cz?
Přirozené (organické výsledky) najdete v části ohraničené modře. Jsou zdarma a jsou seřazeny podle toho, jak je vyhledávač Google považuje za relevantní k aktuálnímu dotazu uživatele.
Základní tipy, jak by měla vaše stránka vypadat, aby se objevila v této části:
- Přemýšlejte jako uživatel, který hledá vaši stránku (co asi nejčastěji hledá) a text jeho dotazu zakomponujte na stránku.
- Správně pojmenujte jednotlivé části vašeho webu, protože právě ty se ve výsledcích vyhledávání objevují. Jméno by mělo být dostatečně popisné.
- Spravuje-li váš web profesionální webmaster, odkažte jej na užitečné informační zdroje. (v poslední lekci vám dáme pár tipů, jak můžete svůj web pro účely online reklamy vylepšit).
Krátké opakování:
Informace o přirozených výsledcích i o tom, které výrazy uživatele vyhledávají častěji a v jakém období, zjistíte ve Statistikách Vyhledávání Google a ve statistikách vyhledávání na Seznam.cz.