Číšník zkusil naúčtovat „cizinci“ 134 Kč za servis, šlo však o kontrolora

Sdílet

Deposit: číšník, rouška Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Česká obchodní inspekce (ČOI) odhalila v prvním letošním čtvrtletí jeden případ diskriminace, kdy číšník zkusil anglicky mluvícímu návštěvníkovi naúčtovat 134 Kč za servis. K jeho smůle však šlo o kontrolora ČOI. 

Číšník naúčtoval za servis 134 Kč

ČOI uskutečnila v prvním letošním kvartále celkem 42 kontrol diskriminaci, přičemž ji zjistila v jednom případě. Jednalo se o diskriminaci národnostní, kdy číšník zkusil naúčtovat anglicky mluvícím kontrolorům ke kontrolní konzumaci 134 Kč jako servis. Česky hovořícím inspektorům přitom žádný servis účtován nebyl.

Kromě diskriminace se kontroloři zaměřili i na další právní předpisy. V 6 případech zjistili nedostatky v dodržování zásad poctivosti prodeje, ve 4 případech prodávající neseznámili spotřebitele s cenami nabízených výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy a v 1 případě nebylo vydáno písemné potvrzení o uplatnění reklamace se všemi zákonem stanovenými náležitostmi. 

Za diskriminaci padly pokuty ve výši 90 tisíc Kč

Celkově ČOI v prvních třech letošních měsících pravomocně udělila 13 pokut v celkové hodnotě 127 000 Kč. V souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním v tomto období nabyly právní moci 3 pokuty v celkové výši 90 000 Kč. Všechny 3 pokuty se vztahují ke kontrolám uskutečněným v roce 2022, uzavřel Jiří Fröhlich, mluvčí ČOI.

Autor aktuality

Je zástupcem šéfredaktora Podnikatel.cz a zajímá se o novinky a změny v legislativě s dopadem na byznys. Věnuje se také analýzám a komentuje aktuální dění. 

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).